morsmelka er full av gifter.

Tale09Henny11

Elsker forumet
De sier det er best å amme, og den tanken er jeg helt med på, altså at morsmelka er best for barnet så lenge det er mulighet for det. (altså ikke for å tråkke på noen tær, har ingenting imot mme.)

Men så leser jeg denne artikkelen på vg.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=597100

Plutselig høres ikke morsmelken så bra ut i mine ører, greit nok de ikke tar skade av det i det lange løp, men hvorfor skremme med det da. [&:] Har ikke tenkt å slutte å gi mm, kan bare ikke fordra å lese slike artikler som får mg til å tro at jeg putter ting i barnet mitt som jeg absolutt ikke vil ha der.

Ja, men det er vel ikke akkurat noe nytt? Det ligger masse om akkurat dette inne på forskning.no
Det er vel sånn at man anbefaler å amme på tross av alle miljøgiftene.

Og dette er også grunnen til at man ikke skal slanke seg når man ammer, fordi da øker konsentrasjonen av gift i melka..

ORIGINAL: Labambie

Ja, men det er vel ikke akkurat noe nytt? Det ligger masse om akkurat dette inne på forskning.no
Det er vel sånn at man anbefaler å amme på tross av alle miljøgiftene.

Og dette er også grunnen til at man ikke skal slanke seg når man ammer, fordi da øker konsentrasjonen av gift i melka..

Jepp. Morsmelk er best uansett. OG jeg syns det sier sitt i debatten mm vs. mme. Morsmelk er den beste næringen. Selv om ungene overlever på mme også. Og nei, dette er ikke et angrep på alle som vil men ikke kan amme. [8|]

Vet ikke jeg egentlig hva som kan er best- mange sier såå masse forkskjellig- Jeg har oppfostret sønnen min på mme- mens en veninne fullammet sin sønn i 12 mnd-er og delvis ammet til 17 mnder- Ungen hennes har nesten allltid syk : astma- ADHD ?(hyper ) Ungen blir syk i hytt og pine, forskjøla, feber, infulensa - mens min sønn gudskjelov er sjelden forskjøla eller noe sånt.. Tror det er mange faktorer som spiller inn-

ORIGINAL: Hilly77

Vet ikke jeg egentlig hva som kan er best- mange sier såå masse forkskjellig- Jeg har oppfostret sønnen min på mme- mens en veninne fullammet sin sønn i 12 mnd-er og delvis ammet til 17 mnder- Ungen hennes har nesten allltid syk : astma- ADHD ?(hyper ) Ungen blir syk i hytt og pine, forskjøla, feber, infulensa - mens min sønn gudskjelov er sjelden forskjøla eller noe sånt.. Tror det er mange faktorer som spiller inn-

Men slike sykdommer kommer jo ikke av om man gir mm eller mme.

ORIGINAL: Mimøi

Har hørt at grunnlaget for å oppfostre en frisk og allergifrisk unge er å amme - Det sies videre at amming er den beste middelet mot astma og allergier bl.a .. aldri hørt?

ORIGINAL: Mimøi

Har hørt at grunnlaget for å oppfostre en frisk og allergifrisk unge er å amme - Det sies videre at amming er den beste middelet mot astma og allergier bl.a .. aldri hørt?

Det viser seg at sykdom og amming ikke henger sammen, iallefall den siste forskningen jeg har lest.
Mme-barn og mm-barn kan bli like syke om hverandre. Det er visst blitt "avlivet"..
Det er jo morsmelk som er best for barna, det er det ingen tvil om.

Synes det er så snodig det der at den forskningen som tidligere har konkludert med at morsmelk fører til smartere unger, forebygger astma/allergier, styrker immunsforsvaret osv blir tatt 100 % for god fisk - men når det kommer nye studier som viser at dette ikke var tilfelle likevel (studier som viser at morsmelk faktisk gir mer astma/allergi), og kan være uheldig mtp miljøgifter DA forkaster en studiene og tror ikke på det...Skylapper?

Personlig tar jeg det hele med en stor klype salt (dette med allergi og astma både ene og andre veien)
Men det jeg derimot tar seriøst er dette med miljøgifter for det er faktisk konkret og målbart. Men her er det mye opp til kvinnene selv å kunne redusere giftene ved å være mer bevisst på hva de spiser/drikker.
I forhold til astma/allergi/intelligens er det så utrolig individuellt og det er så utrolig mange andre langt mer avgjørende faktorer enn hvilken melk babyen drakk, som spiller inn (arv og miljøet ellers - både fysisk og psykisk). Ingen barn kan fødes to ganger og bli ernært på to ulike måter og oppfostes i to ulike miljø - ergo er det så mange feilkilder at en kan ikke konkludere med at en unge blir smartere/dummere, får mer eller mindre allergier/atsma om ungen drikker mm eller mme som baby.
Helt utrolig at ikke flere ser dette...

Back
Topp