Morsmelk

Drcat

Forelsket i forumet
Jeg lekker så ei sil! Jeg ammer gutten min og har plenty av melk.

Det jeg lurer på, den melka som lekker ut, går det ant å lagre den ? Hvordan evt? Setter jeg det i kjøleskapet? Å hvordan gjør jeg når jeg skal gi han den etter på? Hvor lenge kan slike ting stå før jeg må kaste ?

Er helt stressa med denne amminga! Håper noen snille sjeler kan gi meg svar på disse spørsmålene:p hehe

Vet det finnes sånna oppsamlings kopper å få kopp på apoteket...
Aner ikke hvordan de er - og fungerer. Men visstnok kan du ta fylle de over i f.eks sånne avent frysekopper som de også selger på apoteket, og putte i fryser`n   [;)]

Samme her, har så masse melk at puppene klomper seg og lekker som en sil !

Jeg måtte rett å slett lette på trykket i går og pumpet 30ml på hvert bryst som viste seg og komme godt med i natt. I natt ammet jeg 2 timer og lillegutt ble aldri fornøyd. Da kom pumpingen til gode. Sambo fikk matet han og etter dette sov Oliver i 4 timer [:)]

Lagres i kjøleskapet i maks 48 timer, men IKKE i kjøleskapsdøren!! [;)]

ORIGINAL: Solstrål

Samme her, har så masse melk at puppene klomper seg og lekker som en sil !

Jeg måtte rett å slett lette på trykket i går og pumpet 30ml på hvert bryst som viste seg og komme godt med i natt. I natt ammet jeg 2 timer og lillegutt ble aldri fornøyd. Da kom pumpingen til gode. Sambo fikk matet han og etter dette sov Oliver i 4 timer [:)]

Lagres i kjøleskapet i maks 48 timer, men IKKE i kjøleskapsdøren!! [;)]

Tusen takk for svar! :D

ORIGINAL: Anna Panna

Vet det finnes sånna oppsamlings kopper å få kopp på apoteket...
Aner ikke hvordan de er - og fungerer. Men visstnok kan du ta fylle de over i f.eks sånne avent frysekopper som de også selger på apoteket, og putte i fryser`n   [;)]

Må de tines opp selv da? Eller går det ann å varme de opp?

Kan også fryse det ned og da holder det seg i 6 måneder! Skal tines av seg selv, og varmes i vann bad IKKE micro, da ødlegger du melken [:)] Og den kan vist ta fyr... [:-]

Også mener jeg å ha lest at om man pumper seg ute f.eks. så er melken holdbar i 4 eller var det 6 timer? helt fersk uten kjøleskap?

Back
Topp