Morsmelk-

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
I morgen skal mormor være "trillevakt" i byn mens jeg har en avtale på 45 min. Pumpet meg i går sånn at hun har litt på lur om tulla slår seg vrang.

Men- den står nå å tiner i kjøleskapet. Jeg er opptatt fra 8:30-9:15, og vi drar hjemme i fra kl 06:45. Hun har ikke mulighet til å varme den opp i byn, så jeg må varme den eller finne på noe smart. Hva ville du gjort?

Tenker på å ta med en kanne varmt vann som hun kan varme den i, men litt tungvindt. Går det sånn å varme den litt ekstra for så å holde den varm hjemme i fra, eller dør noe i melken om den blir for varm?

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Den må ikke varmes over 37 grader, da mister den mye næring!
Ta med termos med varmt vann og en liten boks eller bolle, så kan den varmes i vannbad :)

Den må ikke varmes over 37 grader, da mister den mye næring!
Ta med termos med varmt vann og en liten boks eller bolle, så kan den varmes i vannbad :)
Ja det var noe sånt jeg mente å huske. Takk for svar!

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Vannbad kan nok være lurt ja.
Jeg var i bryllup da sønnen min var 3 uker. Da passet min mor og min søster på han. Fredagskvelden ammet jeg før jeg dro, og så gikk der 2 1/2 time før jeg kom hjem og ammet igjen. I selve bryllupet ammet jeg før jeg dro i kirken, og så ammet jeg da jeg kom hjem igjen. Så dro vi videre til middagen, og da var det noen jenter der som trilte og skiftet på han. Da gikk det ca 3 timer før vi ammet igjen. Dette funket veldig bra for oss.
Jeg skjønner at ikke alle barn er like, og jeg vet ikke hvor ofte dere bruker å amme/gi mat. Men hvis du ammer før du går til avtalen din, så kan din mor trille og trøste babyen din om det skulle bli nødvendig? Dere kan jo prøve å se om det går.
Men jeg forstår at det kan være greit å ha noe i bakhånd :-)

Termin 6. juli, fikk en fantastisk sønn 3. juli!

Bruk vannbad for micro ødelegger de viktigste næringsstoffene. Det jeg gjør er å pumper å setter på flaske (holder ca 6 timer i romtemp) og ikke inn i kjøleskapet slik at den han rom temperatur. Da kan du bare lage vannbad med vann fra springen for visst du setter i kjøleskapet må du ka kokevann for at den skal bli varm.

Back
Topp