Hei, jeg ammer ikke lenger, men pumper og gir i flaske. Lille er 6 uker i morgen. Tenker fram i tid til han skal få grøt å litt fast føde, er det lurt å fryse ned litt morsmelk til dette i porsjoner? Hvor mye er det lurt å ha i hver porsjon da?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan like greit fryse i isbitform, så kan du evt ta ut 1-2 isbiter f.eks.Hei, jeg ammer ikke lenger, men pumper og gir i flaske. Lille er 6 uker i morgen. Tenker fram i tid til han skal få grøt å litt fast føde, er det lurt å fryse ned litt morsmelk til dette i porsjoner? Hvor mye er det lurt å ha i hver porsjon da?
Ja det vet jegKan like greit fryse i isbitform, så kan du evt ta ut 1-2 isbiter f.eks.
I starten spiser de jo ikke fulle porsjoner uansett, bare smaker. Også er det jo bedre å ha små porsjoner og heller ta flere porsjoner, enn å varme opp for mye og kaste restene.
Men ta gjerne hensyn til at morsmelk burde helst oppbevares i bare 6mnd i fryser for optimal kvalitet. Opp mot 12 er ufarlig, men er ikke nødvendig like god da, spesielt mtp næringsstoffene.
Så ville ikke pumpet opp ALT i dag liksom, kan være greit å spe det utover noen mnd.
Ser denJa det vet jegtenkte at jeg kommer ikke til æ fortsette å pumpe i alt for lang tid fremover uansett, så ville begynne så smått nå, så har jeg til starten
Jeg brukte isbitform til første! Var perfekt å tine en isbit tol en dmaksposjon med grøt <3 den første tiden likte han ikke grøt med mindre det var morsmelk i denHei, jeg ammer ikke lenger, men pumper og gir i flaske. Lille er 6 uker i morgen. Tenker fram i tid til han skal få grøt å litt fast føde, er det lurt å fryse ned litt morsmelk til dette i porsjoner? Hvor mye er det lurt å ha i hver porsjon da?