Morsmelk på flaske

Dragen’s hule

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julibarna2024☀️
I går var lille på besøk hos besteforeldrene i ca 3 timer, mens jeg og mannen var på kino. Med til besteforeldrene hadde vi pakket to flasker med morsmelk som har stått i kjøleskapet hos oss, den som hadde stått lengst hadde stått i ca. 24 timer.
Hos besteforeldrene ble flakene stående i romtemperatur, men bare den ene flasken ble spist. Ville dere helt ut den andre flasken, eller tenker dere det vil være greit å bruke den i dag? Den har stått i kjøleskapet siden vi kom hjem i går, men jeg er usikker på om den kn brukes eller ikke.

Er vel 4 timer det kan stå i romtemp (?). Står kanskje mer på ammehjelpen sin side? Ammer ikke nå så har dessverre ikke satt meg så mye inn i det..

Er vel 4 timer det kan stå i romtemp (?). Står kanskje mer på ammehjelpen sin side? Ammer ikke nå så har dessverre ikke satt meg så mye inn i det..
Jeg klarer ikke å finne noe på ammehjelpen, men valgte å ikke ta sjansen

Hadde kastet det, dessverre! Når det først er varmt igjen etter kjøleskap er det vel kjørt.

Ser ut som det løste seg denne gangen, men om du fortsatt ikke har blitt noe klokere til en senere anledning er det kjekt å vite at morsmelk kan stå ute i romtemperatur etter pumping i 4-6 timer (Babyverden skriver 4-6, Ammehjelpen 4 - jeg har som regel ikke kasta melk som står opp mot 6 timer, men sørger for at den da blir drukket snarlig når fristen nærmer seg).
I kjøleskap kan den vel stå i inntil 4 døgn, helst innerst hvor temperaturen er mer stabil. Når morsmelk tas ut av kjøleskapet bør den drikkes innen 2 timer, det samme gjelder for flasker som er drukket av. :)

Ser ut som det løste seg denne gangen, men om du fortsatt ikke har blitt noe klokere til en senere anledning er det kjekt å vite at morsmelk kan stå ute i romtemperatur etter pumping i 4-6 timer (Babyverden skriver 4-6, Ammehjelpen 4 - jeg har som regel ikke kasta melk som står opp mot 6 timer, men sørger for at den da blir drukket snarlig når fristen nærmer seg).
I kjøleskap kan den vel stå i inntil 4 døgn, helst innerst hvor temperaturen er mer stabil. Når morsmelk tas ut av kjøleskapet bør den drikkes innen 2 timer, det samme gjelder for flasker som er drukket av. :)
Tusen takk for et veldig oppklarende svar :)

Back
Topp