Morsmelk på flaske

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Dere som pumper og gir flaske, hvor mye gir dere? Stusser for jeg får ikke ut mer enn 60-70ml og føler dette er litt lite å gi pr måltid? Hun er 3,5mnd:)

Jeg gir bare flaske nå pga tenner og en utålmodig liten en. Hun vil bare ha toppen 80 Ml om gangen. Er småspist, så begynner med grøt straks. Er anbefalt med 15 prosent av kroppsvekten i døgnet. Så iddeelt sett skulle hun spist mye mer. Når man ammer kommer jo mye mer ut enn ved pumping. Pleier å gi meg på 100 Ml når jeg pumper nå. Har ikke pumpet opp lager, da har hun heller fått mme-noe som er mye tyngre for henne å fordøye.

Lillegutt drikker ca 180-240 ml pumpemelk pr måltid. 60-70 ml var lite ja. Bruker du elektrisk eller manuell pumpe?

Bruker Medela Swing:( Lurer på om produksjonen svikter. Var på HS og veide henne i dag for å sjekke og hun legger jo på seg, men var utrolig lite melk. Tror jeg må begynne å pumpe hver 2. time eller noe for å få opp produksjonen?

Dere som pumper og gir flaske, hvor mye gir dere? Stusser for jeg får ikke ut mer enn 60-70ml og føler dette er litt lite å gi pr måltid? Hun er 3,5mnd:)
Hvor ofte gir du flaske? Hvor mange ganger i døgnet?
Baby er best når det kommer til å ta ut melk fra puppene. Pumpen er ikke en god indikasjon på mengde melk man har. De pleier å si at man kan beregne 30ml/time.

Du kan forsøke å "power pumpe" for å få opp produksjonen.

Hvor ofte gir du flaske? Hvor mange ganger i døgnet?
Baby er best når det kommer til å ta ut melk fra puppene. Pumpen er ikke en god indikasjon på mengde melk man har. De pleier å si at man kan beregne 30ml/time.

Du kan forsøke å "power pumpe" for å få opp produksjonen.

Første gang med flaske i dag. Måtte til tannlegen, så min mor satt "barnevakt". Men, jeg har pumpet innimellom og får ikke ut store mengder. Vet at baby får ut mer, men det var utrolig lite synes jeg. Skal pumpe/amme oftere de neste dagene/nettene for å se om det kan hjelpeo_O

Første gang med flaske i dag. Måtte til tannlegen, så min mor satt "barnevakt". Men, jeg har pumpet innimellom og får ikke ut store mengder. Vet at baby får ut mer, men det var utrolig lite synes jeg. Skal pumpe/amme oftere de neste dagene/nettene for å se om det kan hjelpeo_O
Noen har rett og slett ikke "pumpevennlige" pupper. Så ikke bli bekymret:-)

Får ikke ut mer enn toppen 50 ml når jeg pumper, men frøkna legger fint på seg - spiser litt ofte for jeg har langt fra noen overproduksjon, men nokk er det jo, bare ikke så lett å pumpe det ut :p

Jeg får ut ca 200ml når jeg pumper.. Men han vil bare ha rundt 60ml per gang når vi gir på flaske.. Normalt sett ammer jeg, så flaske er kun om eg skal vekk for noen timer.. Han spise lite men ofte .;) alle barn er forskjellige!

Jenten min er 3 mnd. Jeg prøvde pumpe meg på morgenen. Pumpet i 2 timer å fikk ut KUN 60ml. Så frustrerendes. Jeg har mer en nok melk men får det ikke ut med pumpe.
Helsesøster sa jeg ikke burde bruke tid på pumping. Så jeg gir mme om noen skal passe.

Har dere prøvd å håndmelke? Jeg får ikke ut mere enn 50/60 ml tilsammen på begge bryst med medrekna pumpe. Da pumper jeg som regel i 30 min. Når jeg håndmelker kommer det lett 80 ml på noen minutter bare ;)

Har en bitteliten mann på 2uker.. pumper melk og gir på flaske. Men jeg føler han aldri blir mett! Har holdt meg til 40 ml, som jeg lærte på sykehuset.

Men mengden må jo seff øke etterhvert. Så overrasker ikke meg om han brått vil ha mer nå. Det som kalles "økedager"? Eller er det litt tidlig!?

Hvor mye morsmelk gir du på flaske til en på 2uker?

Har en bitteliten mann på 2uker.. pumper melk og gir på flaske. Men jeg føler han aldri blir mett! Har holdt meg til 40 ml, som jeg lærte på sykehuset.

Men mengden må jo seff øke etterhvert. Så overrasker ikke meg om han brått vil ha mer nå. Det som kalles "økedager"? Eller er det litt tidlig!?

Hei,

Begynner å bli 5 mnd siden lille her var to uker, men det var rundt 40-50 Ml. Ville hun ha mer, så fikk hun mer. Men, ville kanskje sjekket på hs om du er i tvil:) Lykke til!

De øker ganske fort i begynnelsen, så vil lille ha mer så bare gi :)

Fullpumper og han tar ca 180 ml pr måltid. Spiser hver 3- 4 time. Jeg pumper hver 3 time døgnet rundt, noen ganger oftere. Får ut mellom 100 og max 150 ml pr gang jeg pumper. Pumper i 30 min hver gang. 10 min på hver side, så 5 min på hver side. Bruker medela swing. Har begynt med fast føde 2 ganger pr dag nå, og da drikker han max 50 ml i tillegg til maten.

Uten å ha lest alle kommentarer; noen har rett og slett ikke pumpevennlige pupper. Vet om flere babyer som er gode og runde hvor mødrene ikke får ut en eneste dråpe når de pumper.

Hvis babyen din virker fornøyd og legger på seg, så er det det babyen trenger:-)

Ikke begynn å stresse. Dersom du har behov for å opparbeide deg et lager i fryseren, kan du kanskje pumpe en time etter amming?
Det sies at man bør beregne 30ml/time. Og så er det noen som spiser mer eller mindre, oftere og sjeldnere:-)

Prøv å pumpe før amming, babyen får som regel ut mye mer, så kanskje det funker? Jeg kan nesten bare pumpe på morgenen før frøkna skal spise, for da har det gått sikkert 12 timer siden hun spiste sist, så da får jeg ut kanskje 160-200ml. Når hun da spiser etter pumping så er hun fornøyd. Prøv deg fram. Men som hun over skriver, så klarer ikke alle å pumpe, betyr ikke at melka ikke er der [emoji4]

Back
Topp