Morsmelk og Malt

tamlin77

Glad i forumet
Idag har jenta mi vært så hard i magen at hun har hylt av smerte. Har prøvd termometer, massere magen, ligge på magen osv. Det har kun vært litt bæsj i bleiene når jeg har skifta på henne (liten teskje) og det er unormalt, for hun er dronning av bæsj. Har alltid bæsjebleie ved stell. Jeg fullpumper da hun ikke klarer å ta puppen, så hun får kun morsmelk. Har i siste måltidet nå gitt litt malt i melken for kanskje å lette for henne. Men leste i ettertid at man ikke skal trenge å gi malt når hun får morsmelk. Noen andre som har erfaring med å gi malt sammen med morsmelk? Ga det kun fordi hun tydeligvis hadde kjempevondt og hylte og gråt.

Man Trenger ikke malt når man fullammer :)  Det sies at babyene ikke kan få fortstoppelse, de kan gå opp til 14 dager uten bæsj :)  (og da er det helt normalt at de trykker og styrer.. Min lille pleide har flere ganger om dagen, nå er det ca engang om dagen eller annen hver dag, da trykker hun å styrer fælt

om man fullammer skal det ikke gå mere enn 14 dager
Om man gir MME skal det ikke gå mere enn 2 dager

Er nok ikke helt forstoppet, siden det har kommet noe idag. Men det skjærer jo i et morshjerte å høre lille ligge å skrike av smerter. Så helt tydelig at det ikke var den vanlige trykkingen. For den er også full av lyder hehe. Noen andre gode råd som jeg kan gjøre for vonde mager?

ORIGINAL: tamlin77

Er nok ikke helt forstoppet, siden det har kommet noe idag. Men det skjærer jo i et morshjerte å høre lille ligge å skrike av smerter. Så helt tydelig at det ikke var den vanlige trykkingen. For den er også full av lyder hehe. Noen andre gode råd som jeg kan gjøre for vonde mager?

Er ikke sikker, min lille liker å få ligge på magen om hun har vondt, der jeg stryker på ryggen eller banker litt på rompa. ellers legger jeg henne på stellebordet og tar av bleien, det liker hu, sikkert en befrielse.

Back
Topp