Morsmelk i kjøleskapet

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Pumpet meg i sted og gidde babyen umiddelbart når jeg var ferdig å pumpe. Men han drakk lite og eg tok resten i kjøleskapet, er det trygt? Var jo ikke oppvarmet, men baby hadde drukket av flasken. Er det forsvarlig å varme den og gi resten no?

Det går absolutt bra!
Fersk morsmelk/oppbevaring i kjøleskap
Melk som skal brukes innen 6-8 timer kan stå i romtemperatur. Dersom den skal oppbevares lengre, bør den settes i kjøleskap eller fryser så raskt som mulig.
Fersk morsmelk er holdbar i kjøleskap (4 grader) i 3-5 døgn. Melken bør ikke settes i døren, men inni kjøleskapet der det er kaldere.
Tint, tidligere frosset melk er holdbar i 24 timer i kjøleskap.

Pumpet meg i sted og gidde babyen umiddelbart når jeg var ferdig å pumpe. Men han drakk lite og eg tok resten i kjøleskapet, er det trygt? Var jo ikke oppvarmet, men baby hadde drukket av flasken. Er det forsvarlig å varme den og gi resten no?

Jeg ville ikke brukt den igjen om poden drakk av flaska. Munnen hans er jo også en bakteriekilde..

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Det går absolutt bra!
Fersk morsmelk/oppbevaring i kjøleskap
Melk som skal brukes innen 6-8 timer kan stå i romtemperatur. Dersom den skal oppbevares lengre, bør den settes i kjøleskap eller fryser så raskt som mulig.
Fersk morsmelk er holdbar i kjøleskap (4 grader) i 3-5 døgn. Melken bør ikke settes i døren, men inni kjøleskapet der det er kaldere.
Tint, tidligere frosset melk er holdbar i 24 timer i kjøleskap.

Signerer denne ;)

★mobben til brodær'n★

Back
Topp