Morsmelk i isterningposer..

mairo88

Betatt av forumet
Har forstått det slik at det er mange som bruker isterningposer til å fryse morsmelken i. Og mange sider de fyller på posen i fryseren etter hvert som de pumper.

Kan noen forklare hvordan man gjør det? Posen er jo bare lukkbar på toppen, så når man legger posen i fra seg i fryseren så vil vel den lille melka som er der renne ut i resten av terningene?

hihi.. jeg vet ikke, men vet en historie om en mann som hadde nachspiel og serverte isterninger i baylisen han serverte kompisene.. Neste dag fant ikke kona morsmelken sin... hihihi

Er vel lettere åp bruke sånne brett enn disse posene?

Du fryser det lagvis. Melka er jo ikke kokvarm så isen som er blir ikke smelta.

Men har hørt at man ikke skal fryse ned mm i isterningsposer. (husker ikke helt hvorfor akkurat nå). Det er bedre å fryse de ned i bokser man får kjøpt.

jeg syntes det var bare klunder med de isterningsposene. men så brukte jeg de ikke i grøten senere heller. fryste heller ned i kokte syltetøyglass og avent-beger. da var det ulike porsjoner på 80-120 ml å velge i, alt etter hvor sulten vi trodde han var.. ;)

SleepingBeauty skrev:
hihi.. jeg vet ikke, men vet en historie om en mann som hadde nachspiel og serverte isterninger i baylisen han serverte kompisene.. Neste dag fant ikke kona morsmelken sin... hihihi

Er vel lettere åp bruke sånne brett enn disse posene?

hehe..

Sofie. skrev:
Du fryser det lagvis. Melka er jo ikke kokvarm så isen som er blir ikke smelta.

Men har hørt at man ikke skal fryse ned mm i isterningsposer. (husker ikke helt hvorfor akkurat nå). Det er bedre å fryse de ned i bokser man får kjøpt.

Tror ikke du skjønte helt hva jeg mente.. Vanskelig å foreklare :p
Hvis jeg sier det sånn at jeg pumper 100 ml. Fyller det i en ny isterningpose og legger den i fryseren. Melka vil jo ikke da holde seg i de nederste terningene i posen.. Den vil jo flyte utover :-P Skjønner?

Man skal ikke fryse morsmelk i poser hvis man tiner den i posen hr jeg hørt. For da setter fettet i melka seg i posen. Men med isterninger  så tar man jo terningen ut av posen før den tiner emoticon

Du kan ikke legge posen i vinkel da? At du legger den oppå en boks eller eske eller noe lignende, slik at den delen du har fylt på ligger "nedover"?

Jeg klemte posene i døra på fryseren,slik at den hang(da er all melka nederst,og fyller bare på :) )

Back
Topp