Morsmelk for enhver pris?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Jeg skjønner ikke at folk klarer også pumpe ut melka jeg :p jeg stressa i flere timer for tenkte pappaen kunne gi melka mi på flaske fikk ut 20mm og det vaar så vondt , og ble kjempe sår ! Men vil tro gutten min fikk ut melk fordiom for ham vokste jo ;) hehe. . Er utrolig mye press ute og går ang amming og syntes faktisk ikke andre skal blande seg inn verken om folk vil amme eller ikke .. Alle er like gode mødre uansett ! Jeg aksepterer at noen velger og gi flaske og forstår mange som må Gjøre det også .. og jeg aksepterer de som ammer. . Selv opplevde jeg det omvendte jeg amma gutten min til han ble 2år. Helt fra han var bare et par mnd begynte folk og mase om jeg heller skulle gi ham flaske, . At det ikke er sunt og bli så avhengig av mamman sin , prøvde og gi han mme uten og spørre meg om det var greit (han ville ikke ha) osv osv .. spesielt ekkelt var blikkene når man ammer ute blant andre .. så jeg syntes man bare skal aksepterer hverandre uansett hva man lander på og velger både om det er frivillig eller ufrivillig valg.. det er privat og noe man ikke skal grave om og blande seg i alle har sine grunner :)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Ja mammapolitiet i Norge er jo til å legge seg i rennesteinen av. Før jeg fikk baby så tenkte jeg at jeg kun skulle amme de 3-4 første mnd, hvis jeg ammet noe lengre så ble det rart. Men jeg ammet til 6 mnd, og kunne gjerne tenkt meg å fortsette en god stund hvis jeg hadde hatt mulighet til det :P Man gjør som man selv føler for :)

Ja mammapolitiet i Norge er jo til å legge seg i rennesteinen av. Før jeg fikk baby så tenkte jeg at jeg kun skulle amme de 3-4 første mnd, hvis jeg ammet noe lengre så ble det rart. Men jeg ammet til 6 mnd, og kunne gjerne tenkt meg å fortsette en god stund hvis jeg hadde hatt mulighet til det :P Man gjør som man selv føler for :)
Hehe, ja man har mange tanker om hvordan man vil gjøre ting før man blir mamma, men så kommer ungen og da er det mye som kan endre seg:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Hehe, ja man har mange tanker om hvordan man vil gjøre ting før man blir mamma, men så kommer ungen og da er det mye som kan endre seg:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Ja... det hadde jeg aldri trodd. Hadde heller ikke trodd at jeg kom til å amme offentlig!! :P

Noen skal liksom mene noe om det uansett hva man gjør.. Vi har for lite å bekymre oss over her i Norge og for mye tid til å legge oss oppi andres business!

Februar-14 mamma <3
Ja helt enig der ;)

Noen skal liksom mene noe om det uansett hva man gjør.. Vi har for lite å bekymre oss over her i Norge og for mye tid til å legge oss oppi andres business!

Februar-14 mamma <3

Så lenge det andre gjør, ikke går utover meg og min familie, så gir jeg blanke f i hva folk velger å gjøre :P Skulle ønske andre tenkte det samme :P

Så lenge det andre gjør, ikke går utover meg og min familie, så gir jeg blanke f i hva folk velger å gjøre :P Skulle ønske andre tenkte det samme :P
Enig med deg :) men er jo bare å se her inne og andre forum.. Er det noen som spør om noe så er det nesten garantert at noen har en mening om saken (uansett om det ikke var det du spurte om :p )

Februar-14 mamma <3

Jeg skjønner ikke at folk klarer også pumpe ut melka jeg :P jeg stressa i flere timer for tenkte pappaen kunne gi melka mi på flaske fikk ut 20mm og det vaar så vondt , og ble kjempe sår ! Men vil tro gutten min fikk ut melk fordiom for ham vokste jo ;) hehe. . Er utrolig mye press ute og går ang amming og syntes faktisk ikke andre skal blande seg inn verken om folk vil amme eller ikke .. Alle er like gode mødre uansett ! Jeg aksepterer at noen velger og gi flaske og forstår mange som må Gjøre det også .. og jeg aksepterer de som ammer. . Selv opplevde jeg det omvendte jeg amma gutten min til han ble 2år. Helt fra han var bare et par mnd begynte folk og mase om jeg heller skulle gi ham flaske, . At det ikke er sunt og bli så avhengig av mamman sin , prøvde og gi han mme uten og spørre meg om det var greit (han ville ikke ha) osv osv .. spesielt ekkelt var blikkene når man ammer ute blant andre .. så jeg syntes man bare skal aksepterer hverandre uansett hva man lander på og velger både om det er frivillig eller ufrivillig valg.. det er privat og noe man ikke skal grave om og blande seg i alle har sine grunner :)

Jeg ble aldri venn med pumpa, håndmelket :p ellers fulle jeg kanskje ut en dl hvis jeg var heldig. Anbefaler absolutt ikke avent manuell pumpe ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja sier noe der. Er jo "vanlig" å spørre hvordan ammingen går. Handler vel om måten man sier ting på.

Det er vel forskjellen på et velmenende spørsmål og mas som avgjør om det er greit eller ikke.. ;)

Har vært melkefri i 2 mnd, men ikke nå lenger :p Men baby er jo fremdeles melkefri da?? :) Kan være noe på den lista som kan være aktuelt for henne nå eller senere :)
Tenkte du på din eller min baby? Vi er alle allergiske mot melk, bortsett fra mannen min da. Så den listen trenger jeg ikke. Tenkte på deg, men så er du jo ikke melkefri lenger. :p

Enig med deg :) men er jo bare å se her inne og andre forum.. Er det noen som spør om noe så er det nesten garantert at noen har en mening om saken (uansett om det ikke var det du spurte om :p )

Februar-14 mamma <3

Ja. Nå er det jo slik at et forum er til for at man skal diskutere og utveksle erfaringer da.
Men som du sier, så kommer det an på hva man spør om da :P :) Har kanskje lett for å spore av :P

Det er vel forskjellen på et velmenende spørsmål og mas som avgjør om det er greit eller ikke.. ;)

Ja absolutt! Her maste mamma på meg om at jeg måtte slutte å pine meg selv og at det gikk bra om jeg ikke fikk til ammingen :P Men det stabeistet som jeg er... så hørte jeg ikke etter :P

Tenkte du på din eller min baby? Vi er alle allergiske mot melk, bortsett fra mannen min da. Så den listen trenger jeg ikke. Tenkte på deg, men så er du jo ikke melkefri lenger. :p

Tenkte på min baby :P hehehe! Kan jo være greit å ha den listen uansett, i forhold til matlaging osv (hvis jeg lager til babyen da). Selv om jeg har ganske grei oversikt, så kan det være noe på den listen jeg har gått glipp av :)

Tenkte på min baby :P hehehe! Kan jo være greit å ha den listen uansett, i forhold til matlaging osv (hvis jeg lager til babyen da). Selv om jeg har ganske grei oversikt, så kan det være noe på den listen jeg har gått glipp av :)
Skal se om jeg finner den, så kan sende på PM.

Back
Topp