Morsmelk for enhver pris?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Endelig ventet jeg mitt første barn. For en spennende tid. Mye skulle forberedes og kjøpes inn. Jeg så på lister over nødvendig barneutstyr som jeg fant på nettet. På slike lister stod det som regel oppført både tutteflasker og brystpumpe. Det trengte i hvert fall ikke jeg å kjøpe, for jeg skulle amme!
Les leserbrevet her

Er det verdt å amme for enhver pris?

Nei, jeg prøvde med førstemann, fikk det ikke så godt til, han la ikke på seg og alt ble stress. Det viste seg den gang at han ikke tålte morsmelk eller annen type melk, kun soya melk. Jeg kommer til å prøve amming igjen denne gang også, men hvis det kun blir stress så går jeg over til erstatning. Synes det er et valg en må selv få ta.

Nei ikke for enhver pris. Vil gjerne amme denne gangen men kommer til å gi meg før nå hvis vi støter på problemer. Sist ga jeg meg ikke med å pumpe før det kom mer blod enn melk :/

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har veldig lyst til å amme og skal ikke gi meg ved første hindring, men ønsker ikke at det skal gå fort langt heller. Får jeg det ikke til, så får jeg det ikke til, men jeg skal prøve i allefall :)

Nei. Jeg har prøvd veldig hardt og langt med første mann til at det gikk over på min helse og hans:(

Nå vil jeg gjerne prøve. Men om det ikke går, så blir det mms. Jeg vil kose meg med babyen min fra dag en (det som jeg ikke fikk til med nr. en)

Kjeme t å prøva så godt eg kan, men ser ikkje på da som et nederlag om eg ikkje får da t. Har allerede ei så e forstra opp på MME, så ein t går greit. Drømmen e dog å kunna fullamma til 6 mnd ;)

Huff nei. Ikke for enhver pris. Babyen trenger en mor, ikke bare morsmelk... Selvfølgelig må man forberede seg på at det ikke alltid går helt glatt, men ingen er tjent med at mor sliter seg helt ut heller. Og det er sikkert vanskelig for spesielt førstegangs mødre å vurdere når nok er nok. Vi alle har jo et instinktivt ønske om å amme, og vi vil jo alle gi det mest dyrebare vi har det aller, aller beste. Vi må bare huske at det beste er så utrolig mange ting :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Back
Topp