Morsmelk erstatning

lillesøsterellerbror

Elsker forumet
Juli13-jentene
Jeg satser jo selvfølgelig på amming , men tenkte å kjøpe inn en pakke mme i beredskap...

Til vesla brukte vi hipp sin.. men d er jo noen år siden. ..

Noen som har noe "fasit" på hvilke som er best?

Vi brukte Nan sist, fikk litt msgeondt, men med litt malt så gikk det bra :)

Vett nok desverre ikkje ka for ein mme som er best.

Morsmelk er best ;)

Med morsmelkarstatningen er det vel mer smak og behag. Noen av de er jo økologiske - om man vil ha det :) Eller så er det jo mange som boikotter nestle pga markedsføring i fattige land og brudd på who sine reningslinjer for markedsføring av barnemat/morsmelk.

Jeg satser jo selvfølgelig på amming , men tenkte å kjøpe inn en pakke mme i beredskap...

Til vesla brukte vi hipp sin.. men d er jo noen år siden. ..

Noen som har noe "fasit" på hvilke som er best?
Det finnes ingen fasit på hva som er best. Det er så individuelt fra unge til unge hva som passer til hver enkelt mage.

♥ Termin 10 juli ♥

Vi har kjøpt nan, hadde bare den vanlige til eldste mann å.
Jeg liker å ha det klart i huset i tilfelle, jeg fikk jo ikke til amming sist, så kan jo ikke vite nå heller.

❤ Termin 12. Juli ❤
❤ Theodor 6.mai -10 ❤

Leste noe om at hipp brukte palmeolje i produktene sine for en stund siden. Ville undersøkt det om jeg var deg.
NAN er jo det ''vanlige'' har jeg intrykk av - for de som ikke ammer.

Vi har kjøpt inn Nan HA1. Brukt det til de to største den første måneden også før vi gikk over til Nan1. Begynte å bruke det siden det var det sykehuset her i hvert fall brukte da og det skal være litt bedre til magen til de aller minste. Svindyr da, men de bruker jo ikke all verdens helt i begynnelsen. Så da satser vi på Nan HA1 den første måneden nå også, før vi går over til Nan1.

Har de noe bra MME på Helsekost? :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3

Hvordan gjør du det med malt? Tar det i vann i flaske eller?

❤Venter en Gutt 8 juli❤

Det vi gjorde var å koke opp så mye vann som en trenger til mme i løpet av et døgn, tok deretter en t-skje med malt i det kokte vannet og lot det avkjøles. Satt deretter vannet i kjøleskapet. Varmet opp igjen vannet (flaske for flaske) og blandet mme i til hvert måltid. Kokte vann hver morgen, det vannet som var til overs neste morgen tømte vi ut.
Mme skal ikke lages, avkjøles og varmes igjen - da den skal serveres fersk.

Noen barn kan og reagere motsatt på å få malt i hver flaske, da blander du bare en liten t-skje i en ferdig laget mme flaske :)

Det vi gjorde var å koke opp så mye vann som en trenger til mme i løpet av et døgn, tok deretter en t-skje med malt i det kokte vannet og lot det avkjøles. Satt deretter vannet i kjøleskapet. Varmet opp igjen vannet (flaske for flaske) og blandet mme i til hvert måltid. Kokte vann hver morgen, det vannet som var til overs neste morgen tømte vi ut.
Mme skal ikke lages, avkjøles og varmes igjen - da den skal serveres fersk.

Noen barn kan og reagere motsatt på å få malt i hver flaske, da blander du bare en liten t-skje i en ferdig laget mme flaske :)

Takk :D

❤Venter en Gutt 8 juli❤

Back
Topp