Morsfølelse

Bkno9195010

Blir kjent med forumet
Når jordmor og helsesøster har stilt meg spørsmålet «kom morsfølelsen med en gang eller?» så har jeg begynt å tenke på...hva legger de i begrepet morsfølelse? Har jeg den?
 
Når jordmor og helsesøster har stilt meg spørsmålet «kom morsfølelsen med en gang eller?» så har jeg begynt å tenke på...hva legger de i begrepet morsfølelse? Har jeg den?
Vet ikke hva de legger i det. Forelskelse kanskje? Eller ansvarsfølelse? Morsfølelsen kan vel være så mangt. Om du tenker på deg selv som mamma, så er vel det også en morsfølelse. Jeg skjønner heller ikke hva de egentlig sikter til. Jeg ble spurt mye om jeg føler ting ble som forventet om det å bli mamma, og har svart ja, og da virker de helt i stuss :p
 
Først kom forelselsen, så kom beskytterinstinktet, men at jeg er «mor» det føles fortsatt litt surrealistisk til tider! :joyful:
 
Jeg vet ikke hva helsesøster mener med morsfølelsen, men jeg følte beskyttelsesinstikt og enorm kjærlighet for barnet mitt allerede i magen.
 
Morsfølelse = beskytterinstinkt og kjærlighet/forelskelse til barnet.
Det er lov å være helt paff når fødselen er over - ikke alle gråter av endeløs glede - noen er litt satt ut av hele greia en liten stund :)
 
Back
Topp