Mors vektøkning = Barnets vekt?

BlåBobler

Forumet er livet
Jeg lurer på om det er noen sammenheng mellom hvor mye mor legger på seg og hvor stor ungen blir?

Og da tenker jeg ikke på dersom mor er overvektig fra før. Men det antall kilo hun legger på seg under svangerskapet.

Jeg la på med 18kg med førstemann og han hadde en normal fødselsvekt (3300-3800).

Med begge jentene mine la jeg på meg neste 30kg og begge veide mellom 4200 og 4400.

Denne gangen prøver jeg å hindre vektøkningen i å bli alt for stor, både for min egen del og frodi jeg ikke vil at barnet skal legge unødvendig på seg. HVIS det har noen sammenheng da? [8|]

jeg selv trur ikke det har noen sammenheng.. jeg gikk opp 16 kg og theodor veide ved fødsel ks 4360gr og jeg gikk 19 dager over med han..så jeg trur ikke det har noe å si

Vet ikke sikkert jeg om mors vektøkning har sammenheng med barnets... men synes det høres logisk ut da...

Jeg gikk opp i underkant av 10 kg og han var 3090 gram da han ble født 2 dager før termin.

gikk opp ca 15 kg + og Amalie veide 2670 g.

Gikk opp 8 kg og Othilie veide 1560 g.

Trooor ikke det er noen sammenheng slik...

ORIGINAL: Renate19

jeg selv trur ikke det har noen sammenheng.. jeg gikk opp 16 kg og theodor veide ved fødsel ks 4360gr og jeg gikk 19 dager over med han..så jeg trur ikke det har noe å si

19 dager over?????? Huff.... Hvorfor satt de deg ikke i gang tidligere da? Er det ikke max 14 dager man skal gå over tiden for at ikke morkaka skal "gå ut på dato" ? [8|]

hmm...vanskelig å si... Jeg la i hvert fall på meg 8 kg, og Maja veide 3675g[:)]

ORIGINAL: suprAnirac

Når ble de født i forhold til termin?

ORIGINAL: BlåBobler

Amalie uke 39 + 0 og Othilie uke 34 + 0

natalie ble født 10dager etter termin og veide 2670g, jeg gikk opp 10kg

Jeg la på meg MYE, men snuppa var ikke spesielt stor, 3060g. Mors sukkerinntak kan vel påvirke vekta til den i magen, men utover det tror jeg ikke det er noen sammenheng for da burde jenta mi vært mye tyngre!

Malika gikk jeg opp 11 kg med, født fire dager over termin, veide 4140
Sofiane gikk jeg opp 8 kg, født 11 dager over termin, veide 4500 g
Khadija gikk jeg opp 9 kg, født 15 dager over, veide 4440 g.

Så jeg har hatt relativt lav vektøkning, men fått store barn.

gikk opp 13 kg å jenta mi var 1780g.. så tror ikke det henger sammen,

Gikk opp 27 kg, Johanna veide 3090 og var født 13 dager før termin

Jeg har hatt HØY vektøkning og fått normalt små barn [:)]

ORIGINAL: BlåBobler

Amalie uke 39 + 0 og Othilie uke 34 + 0

Er det noen spesiell grunn til at jentene dine var så små?

gikk opp 12 kilo jenta mi veide 4300 og var 52 cm lang ble født på termindagen...

jeg la på meg 12-13 kg og emily var 3900g og 52 cm  hun ble født 2 dager etter termin.

Første svangerskap la jeg på meg 26 kilo å gutten veide 4360 gram (3 dager over termin)
2 svangerskap la jeg på meg 14 kilo å jenta veide 4000 gram (2 uker før termin)
3 svangerskap la jeg på meg 5 kilo å jenta veide 3890 gram (3 dager over termin)

Back
Topp