Mors 6 ukerskontroll

Fitness

Forelsket i forumet
Har dere vært / bestilt time til det ? Jeg har bestilt meg time til privat gynekolog. Der får jeg full sjekk av eggstokker og alt, og det får man ikke sjekket ved en vanlig celleprøve. Ei i familien døde nettopp av kreft i eggstokkene med spredning, og jeg synes det er en billig livsinvestering og betale i overkant av 1000 kr for en sjekk. Jeg liker heller ikke å ta GU hos fastlegen. Jeg er imidlertid usikker på om jeg skal bestille time til fastlegen i tillegg, fordi jeg vet ikke om de på privatklinikken sjekker blodprosent o.l. Jeg mistet en del blod under fødselen, og er tidvis en del svimmel.

Ellers føler jeg formen er bra, og jeg har vært på to løpeturer allerede selv om det ikke har gått 6 uker etter fødselen. Føltes overraskende bra, særlig med tanke på at jeg var for dårlig til fysisk aktivitet under graviditeten.

uff, nei den har jeg ikke bestilt og jeg gruer meg litt for tenkte å sette inn hormon spiral da. 

Skal denne uken....har bestillt til fastlegen...Hater også GU hos fastlegen...men greit å få sjekket at alt er iorden =) Tenkte også å få sjekket blodprosent o.l. da jeg også er en del svimmel i løpet av dagen.

Jeg skal denne uken, kan ikke si at jeg gleder meg til GU akkurat.. Men prøver å tenke at det er dagligdags for legen.

Er ikke alle fastleger som tar GU ved 6 ukers kontrollen, kommer ann på legen og hva slags fødsel du har hatt.
Hvis du tenker på å sette inn hormonspiral er det lurt å ringe på forhånd så får du resept i posten så du kan ha med spiralen på kontrollen min. Min gamle fastlege tok da 6 ukers kontrollen 8 uker etter for bør gå litt lenger tid før du setter den inn. Min nye fastlege er litt mer forsiktig og vil ikke sette inn før ved 12 UKER!!! BLÆH! Men hun forklarte det med at slimhinnene er fortsatt sarte så for sikkerhetsskyld så venter hun så lenge... Men trenger ikke å komme inn på noen 6 ukers kontroll da jeg sa at alt var fint og ikke sydde noe ved fødsel..

Nei man trenger ikke nødvendigvis GU, men det er på tide med rutinekontroll for meg uansett så da er det greit å få det unnagjort. (Utsetter alltid det....) Jeg ble sydd ganske mye også, så greit å få sjekket at alt er ok. Føles jo greit.

har bestilt time og vil også sjekke blodprosent.

Jeg har bestillt time hos privat GU også for min 6 ukers kontroll denne uka. Den samme som jeg har hatt oppfølging av i hele svangerskapet så jeg er trygg på han :)

Fitness skrev:
Har dere vært / bestilt time til det ? Jeg har bestilt meg time til privat gynekolog. Der får jeg full sjekk av eggstokker og alt, og det får man ikke sjekket ved en vanlig celleprøve. Ei i familien døde nettopp av kreft i eggstokkene med spredning, og jeg synes det er en billig livsinvestering og betale i overkant av 1000 kr for en sjekk. Jeg liker heller ikke å ta GU hos fastlegen. Jeg er imidlertid usikker på om jeg skal bestille time til fastlegen i tillegg, fordi jeg vet ikke om de på privatklinikken sjekker blodprosent o.l. Jeg mistet en del blod under fødselen, og er tidvis en del svimmel.

Ellers føler jeg formen er bra, og jeg har vært på to løpeturer allerede selv om det ikke har gått 6 uker etter fødselen. Føltes overraskende bra, særlig med tanke på at jeg var for dårlig til fysisk aktivitet under graviditeten.

så flink du er:) jeg prøvde mg på en løptur fredag som var(tre uker etter fødselen), mn fikk så sinnsykt vondt i puppene selv om j akkurat hadde amma.. kjenner du noe til puppene når du løper?:P

mor&far<3 skrev:

Fitness skrev:

så flink du er:) jeg prøvde mg på en løptur fredag som var(tre uker etter fødselen), mn fikk så sinnsykt vondt i puppene selv om j akkurat hadde amma.. kjenner du noe til puppene når du løper?:P

Ja, etter første løpeturen fikk jeg veldig vondt i høyre bryst etter løpingen! Det varte omtrent et døgn, og jeg var sikker på jeg holdt på å få brystbetennelse. Men jeg tror det var fordi jeg hadde en elendig slapp BH på meg da jeg løp. Jeg har hatt to løpeturer igjen siden, og har ikke merket noe nå.

I dag har jeg hatt første treningsøkt på treningssenteret også, deilig å være i gang igjen! Døgnet får et par timer ekstra når en trener synes jeg. Så det prioriterer jeg, selv om det er hektisk med tre barn, stort hus og en mann som jobber mye. Og så må jeg bli kvitt denne bolledeigmagen min, like irriterende hver gang at den ikke bare kan forsvinne av seg selv ;-)

Back
Topp