Morro for enkelte og rasistisk for andre?

*Mama*

Gift med forumet
Dere som later/prøver å snakke dårlig norsk utenlandsk, vitser om utlendinger osv (for eks P og Egypt..?) Vis dere er 100% norsk så syntes jeg ikke det er morsomt i det hele tatt. Ser på det som på en måte sarkastisk/rasistisk/ikke hardt ment rasistisk. Er faktisk folk som tar seg nær av slik og er faktisk folk som prater slik.

Hva er morsomt med det?

Jeg kan gjerne komme med noe som har med afrikansk kultur å gjør på en ikkerasistisk/ionisk måte men jeg har familie fra afrika. Når man er helt norsk så synte jeg ikke det er morsomt jeg.. Mister liksom ironien i det og det faller over på sarkasme.

sorry baby, jei er faktisk adelig herkomst, ok ike fra egypt da, men spania! toller med mei selv...

ORIGINAL: Princess of Egypt

sorry baby, jei er faktisk adelig herkomst, ok ike fra egypt da, men spania! toller med mei selv...

snakk heller spansk så kan vi oversette selv ;)

ORIGINAL: Destiny85

Jeg må nå si at jeg synes slike spøker er like teite om de kommer fra en nordmann eller om det er fra en utlending...[8|] Skjønner ikke hvor vanskelig det skal være å klare å forholde seg til hverandre som mennesker, uten rase i bakhodet... men det er meg da...

Bra sagt snuppa[:)]

ORIGINAL: Bymusa

ORIGINAL: *Mama*

Dere som later/prøver å snakke dårlig norsk utenlandsk, vitser om utlendinger osv (for eks P og Egypt..?) Vis dere er 100% norsk så syntes jeg ikke det er morsomt i det hele tatt. Ser på det som på en måte sarkastisk/rasistisk/ikke hardt ment rasistisk. Er faktisk folk som tar seg nær av slik og er faktisk folk som prater slik.

Hva er morsomt med det?

Jeg kan gjerne komme med noe som har med afrikansk kultur å gjør på en ikkerasistisk/ionisk måte men jeg har familie fra afrika. Når man er helt norsk så synte jeg ikke det er morsomt jeg.. Mister liksom ironien i det og det faller over på sarkasme.

mener du at det bare er blondiner som kan fortelle blondinevitser også da?  (jeg vet det er å sette det på spissen, men synes det skal være likt for alle.) Man kan være like ironisk selv om man er 100% norsk, mener jeg da.

En eller to innputt er liksom morsomt. Mener ikke at det blir HELT feil. Men når det blir slik prat som det som er nå så syntes jeg det blir tåpelig. Men er jo enkelte (ikke meg[:D]) som syntes at vitser osv blir litt sarkastiske. [:)]

Jeg mener at intern fleiping r morsomt men da må du liksom kjenne folkene man prater til men sånt sted som dette så er jo det flerkulturelt og missforståelser.

ORIGINAL: Melancholia

Jeg synes det er litt drøyt å kalle noen for rasist fordi de kødder litt jeg da [8|] 

det står rastistisk/ikkerasistisk altså det er ironisk det som blir skrevet men av en som ikke kan kjempe godt norsk eller en som missforstår så kan det virke rasistisk. Jeg missforstår ikke så jeg syntes ikke det er rasistisk. Men syntes det er å tøyse på feil plass med feilt publikum.

ORIGINAL: kate

ORIGINAL: Destiny85

Jeg må nå si at jeg synes slike spøker er like teite om de kommer fra en nordmann eller om det er fra en utlending...[8|] Skjønner ikke hvor vanskelig det skal være å klare å forholde seg til hverandre som mennesker, uten rase i bakhodet... men det er meg da...

Bra sagt snuppa[:)]

Bra sagt snuppa! men internt så tøyser vi her hjemme.  [:D]

Queiro ir su mi casa la Espania!
Nessesito comer haura, adios amigos!

Om du var fra spania så hadde du skrevet mye bedre spansk enn det du gjorde nå..jeg kan flytende spansk og
det det du skrev nå var jo helt feil skrevet.

alt må da ikke handle om rasisme, da blir det for dumt. skal jeg liksom bli sur når "søringer" prøver å snakke dårlig nordnorsk?[:)]

ORIGINAL: Stine_h

alt må da ikke handle om rasisme, da blir det for dumt. skal jeg liksom bli sur når "søringer" prøver å snakke dårlig nordnorsk?[:)]

Sier bare det at enkelte kan missforstå eller føle seg krenket. Ikke jeg personlig jeg syntes bare det er tåpelig og dumt.

Men å kommentere/tøyse om utlendinger og dialekter har jo i lang tid vært veldig forskjellig da.. [;)]

ORIGINAL: ~NightWish~

Synes det er meget rasistisk [:@]

Personlig blir jeg forbannet når nordlendinger tulle snakker å later som de er fra Stavanger [8D][8D][8D] [;)][;)]

eg snakke jysla godt stavangårsk! men det ekje toll, altså[:D] morå mi vokste opp på madla, og me gjekk på madlakrossen og sjøpte iskrem! det va stas ja!

ORIGINAL: Maripocita

Om du var fra spania så hadde du skrevet mye bedre spansk enn det du gjorde nå..jeg kan flytende spansk og

puede repetir lo que dijko, por favor?

ORIGINAL: RedElf

At folk har ulik toleranse og ulike grenser for humor er vel ikke rasisme?

Jeg syntes nå heller det er verre med de mødrene her inne som tok ordene "Når jeg ber folk inn i mitt norske hjem forventer jeg at de spiser akkurat den maten jeg serverer". Dette var argumentet for å kun kjøpe svinepølser.....

Så klart bagateller viktig, men tror liksom ikke det er stedet å starte ....[8|]

enig med du!

er en klar forskjell!

NEI TIL RASISME!

ORIGINAL: miralle

ORIGINAL: Stavangærr.damå

Personlig blir jeg forbannet når nordlendinger tulle snakker å later som de er fra Stavanger [8D][8D][8D] [;)][;)]

eg snakke jysla godt stavangårsk! men det ekje toll, altså[:D] morå mi vokste opp på madla, og me gjekk på madlakrossen og sjøpte iskrem! det va stas ja!

Kem seie toll i stavangår?[8D] Me i Stavangår seie tull- men på Ågård seie de toll![:D]

Kem har sagt det isje e lov å dra ein "Ågård" her inne! eg sunst det e litt på kanten / diskriminerande å seie at kon hvis du e fra sentrom så e du ei stavangærrdame

Må bare si meg enig med Maripocita her! Du kan jo ikke være fra Spania så dårlig spansk som du skriver...

Ha ha ha..

Du prøvde vel å si at du hadde lyst til å reise hjem til huset ditt i Spania, og at du trengte noe å spise nå, men som flere sier: du er nok ikke spansk nei..

Og jeg repeterer fordi det virket som det var det du ville med den siste setningen din, selv om den også er helt feil skrevet...[:D][:D][:D]

HMMMM, Ka du mein me nordleningan?

ORIGINAL: miralle

Kem seie toll i stavangår?[8D] Me i Stavangår seie tull- men på Ågård seie de toll![:D]

ikke de pene på egenes

toll å noll

ORIGINAL: RedElf

At folk har ulik toleranse og ulike grenser for humor er vel ikke rasisme?

Jeg syntes nå heller det er verre med de mødrene her inne som tok ordene "Når jeg ber folk inn i mitt norske hjem forventer jeg at de spiser akkurat den maten jeg serverer". Dette var argumentet for å kun kjøpe svinepølser.....

Så klart bagateller viktig, men tror liksom ikke det er stedet å starte ....[8|]

Jeg var en av de mammaene du henviser til [:D] Er ikke rasist av den grunn, men syns folk kan følge skikken våres når de er hos oss[:D]

Vet ikke hvor lett det er å få servert svinekjøtt hos en muslim jeg?? [8|]

Back
Topp