Morrangretten? Eller solstråle kansje?

Skikkelig morragretten, men har måttet skyve det til sides etter datteren min ble født, hun er morgenfugl Deluxe
 
Jeg tror ikke noen er morragretten og andre er solstråler. Jeg tror det har med hvor godt man har sovet. Om man alltid legger seg for seint og sover for lite blir man jo alltid morragretten. Har man sovet godt og lenge og er uthvilt er det lettere å være i godt humør.

Jeg definerte meg som b-menneske og morragretten før jeg begynte å ta melatonin. Har tatt det i flere år nå, hver kveld. Våkner uthvilt og i godt humør de fleste morgener, selv om vi må opp klokka 6. Det hadde jeg ALDRI trodd for flere år siden, jeg som til og med var morragretten om jeg måtte opp før kl 9. Men det var jo fordi jeg sovna alt for alt for seint på kvelden og hadde dårlig søvnkvalitet.

Hjelper dessuten veldig å ha samme døgnrytme hele uka. Treåringen vår våkner og vekker oss til samme tid hver morgen og vi står alle opp da. Dvs. i 6-tida til vanlig. Nå som hun har ferie fra barnehagen har vi snudd littegrann på døgnet og hun sover til 7 hver dag (mandag -søndag) og dermed vi også. Når vi skal opp til 6 passer vi på å være i seng til 22, nå er vi i seng til 23.

Har aldri sovet bedre eller vært i bedre humør om morgnenen enn etter jeg begynte med melatonin om kvelden (som er helt naturlig og uten bivirkninger) og begynte å stå opp til samme tid hver eneste morgen hele uka/måneden/året.

Anbefaler begge deler til andre morragretne b-mennesker ;)
Eg har slitt med å sovne hele livet, legger meg utslitt og trøtt ca 21.30 hver kveld, men sovner ikke før etter 24.00. Ville Melatonin hjulpet på det tror du ?
 
Eg har slitt med å sovne hele livet, legger meg utslitt og trøtt ca 21.30 hver kveld, men sovner ikke før etter 24.00. Ville Melatonin hjulpet på det tror du ?
Absolutt. Det er slikt det hjelper for. Hadde det akkurat sånn jeg også. Lå og vrei meg i to timer hver kveld. Med melatonin sovner jeg av meg selv på Max 20 min!!! Ofte bare 5-10 min. Utrolig deilig! Men må ta det en time før leggetid
 
Back
Topp