Mororefleks - hylgråt?

Studentmamma88

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Uff, nå ble jeg så redd!
Lille lå på gulvet og var litt sutrete, og så plutselig slår hun ut med armene i to "hakk/rykninger" og ser til den ene siden, blir stille noen sekunder og så begynner hun å gråte så mye som hun ldei har gjort før. Helt hjerteskjærende! :( La henne til puppen og prøvde å trøste så godt som mulig og hun roet seg fort. Så sovnet hun ganske med en gang, og nå ligger hun på brystet og harsloknet helt. Litt smårykninger innimellom.
Jeg ble så redd, begynte å gråte med en gang for jeg ble så redd for hva det var. Jeg hadde epilepsi som barn så ble jo livredd for at hun også har det nå.. :/
Men så kom jeg over noe som heter mororefleksen. Er det virkelig sånn at de kan bli så frustrerte og redd av denne refleksen?
 
Ja! dette høres kjent ut! :) Jeg har opplevd det der med alle mine. I litt ulike situasjoner. Men ja jeg kjenner igjen det.

Har konkludert med at de ble nok bare redd.
Moro er jo refleksen for å skulle holde seg fast hvis man skulle falle f.eks.
 
Jeg har også opplevd det jeg tror er at de "skremmer selv selv" rundt den perioden hvor de oppdager armene/hendene sine...
 
Har opplevd voldsom gråt helt plutselig i det siste jeg og. Jeg tenker det bare er at hun blir skremt av noe. Ikke så redd for hva det er egentlig.
 
Huff da, det høres ikke noe gøy ut. :(
Nå ble jeg litt redd for å oppleve det, skal være litt obs hvertfall. Skjedde aldri med storesøster heldigvis.
 
Back
Topp