• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Morn morn!

Vand

Forumet er livet
Tenk, Emmeli sov til kl halv åtte i dag!!!!!! JUHUUUUUUUUUUUUUUUU!! [:D][:D][:D]

Nå lager vi en liste over gjøremål frem til julaften, og det som allerede har blitt gjort! [;)]

*Bake brød - done

*Bake rundstykker - done

*Lage pepperkakehus - done

*Lage sylte - done

*Listverk på kjøkkenet - done

*Listverk i "åpningen" til kjøkkenet

*Vaske klær sånn at skittentøyskurven er tom

*Bytte alle sengklærne - NESTEN DONE - Bare vår igjen

*Rydde jentenes rom - DONE

*Vaske hele huset - NESTEN DONE - har bare gulvene igjen

*Pynte hele huset

*Inn med juletreet og pynte det
*Lage julepynt med jentene - done

*Vaske kjøkkenskapene - done

*Pakke inn julegavene done

*Skrive på julekortene - done

*Levere ut alle julekortene

*Levere ut alle julegavene

*Trille ut marsipan med jentene - done

Oi........ er jo en del igjen.............. Men har jo fått gjort mye da! [8D][:D]

Først og fremst gratulerer med listverket[:D][:D][:D][:D]

I dag skal det handlest inn de siste julegavene, Rydde her hjemme og vaske klær og bad! juhuuuu

Pluss i formiddag ska jeg til svigersan for å bake bountykuler og sandkaker med min svigersøster[:D]

Ha en fin dag alle sammen.

God start på dagen, det der[:)] Og, steike, så mye som skal gjøres før jul[&:] Du har vært rimelig flink til nå, vand, så dette går nok greit[:)]

Stian hadde glemt å sette på vekkerklokke til i dag, så vi forsov oss HELT til 7 (jeg har blitt gal, og greier ikke sove lenger enn det[&:]). Etter å ha sendt de to avgårde har jeg hatt en helt strålende alenemorgen her hjemme med radio, aviser, te, stearinlys, varme rundstykker, pepperkaker og nå BV[;)] Herlig å nyte morgenstund uten dårlig samvittighet hverken for hus som bør ryddes/vaskes eller pensum som bør leses!

Straks skal jeg få ut fingern og fikse meg selv, finishen på kjøkken/stue og muligens rydde/vaske rommet til Ida før jeg reiser inn til byen for å ha overtakesle på leiligheten vi har solgt..

Etter det blir det nok innspurten på julegaveshoppingen, og i kveld skal jeg og Stian på kino mens mormor og bestefar skal være her sammen med Ida!

Ikke annet enn en nyyyyyyyydelig dag[:)]

For en deilig dag da Medusa - NYT!!!! [:D] Og du Vand har jo vært knall flink jo - JAIKS [&:] Og du Maik1 - send noen bountykuler ned hit da!! *sikle*[:D]

Her er Emma akkurat levert i barnehagen, Isabelle sover og mor sitter å slapper av med et glass cola og BV [:D]

Og vett dere hva - jeg tror jeg elsker mørket og vinteren! [8|] ALTSÅ i dag sov Emma til 08.45!!!!!! Isabelle våkna 08.20 så matet henne litt, så stod vi opp, stelte lillebille, så gikk inn til Emma rett etter halv ni eller noe, da sov hun så godt, med pelspleddet langt opp under nesa si *herligste* så jeg fikk meg ikke til å våkne henne, meg og James stod bare å titte på henne vi... Men kvart på ni så måtte jeg inn å vekke henne!! Deilig altså!

I dag blir å å kjøpe juletrefot - for i dag skal treet opp tror jeg - klarer ikke vente lengre! Og fader heller, når man har kjøpt så dyrt fint tre så får en pinadø nyte det så lenge man kan [&:][8D]

BTW - må bare nevne at jeg ELSKER Å HA JAMES HJEMME - ÅÅÅHHHHHHHHHHHHH [:D][:D] *grue seg ti 4 januar allerede*[X(]

Såååå koselig morgen, Kath! Og du... Du må ikke grue deg til han drar, bare lev i nuet, og kjenn på hvor herlig det er å ha ham der. Fremtiden kommer uansett, og den skal ikke legge så mye som ett sekunds demper på det dere har nå i jula[;)]

Det er egentlig skikkelig koselig med disse morgen-trådene. [:D]

Dere er en svært effektiv gjeng da! Både når det gjelder baking,rydding og alt annet! [:)]

Jeg stod opp 07.50 og måtte vekke Theodor. (Flere som "liker" vintermørket). [;)] Så leverte jeg han i bhg og vagget meg til legen. Alt var fint, hodet festa og magen min har rett og slett detti ned på knea de siste dagene. Legen sa det kunne skje når som helst nå, så blir spennende å se hvor lenge vi må vente. [:D] Blir nok noen lange uker for meg fremover nå. [:)]

Skal pynte litt i dag,rydde bort min lilla advent, og finne frem nisser og rødt'n. Her er det jeg har tenkt å gjøre i dag, så får vi se hvor mye som har blitt gjort i kveld: [;)]
- Pynte med rødt'n.
- Lese Kamille.
- Hekle røde hjerter (skal pynte gardinene mine).
- Pakke inn alle julegavene.
- Bake pepperkaker.
- Kjøpe juletre.
- Støvsuge.
- Tørke støv.
- skifte på senga.
- Holde vaskemaskinen i gang.

Jammen var det litt det der... [8|]
Tviler på at alt er gjort innen mørkets frembrudd... [8D]

Ha en finfin dag alle jenter! [;)]

*Har ennå ikke kommet meg ut av godstolen[:-] Nyyyyter å være alene i huset[8D]*

ORIGINAL: Vand

*Har ennå ikke kommet meg ut av godstolen[:-] Nyyyyter å være alene i huset[8D]*

Hahahah - deiiiilig da [:D]

Jeg har nettopp krabbet frem fra spisebordet jeg da[8|] Jeg liker ikke vaskestav på sånne kringle krongle plasser, da er det kun å ned på alle fire som gjelder, tørke og vaske alle bordebein og stol bein.. Og emma sin stol var vist et kapitell for seg selv [&:]

Og Mymmeline - gud så spennende da!!! Ååhhh du er heldig altså, som har dette foran deg altså!!! Gleder meg til å høre alt når det har skjedd altså [:D]

Jeg er helt enig, mymmeline, at det er skikkelig koselig med disse godmorgen trådene[:)]

Og idag kan man jo få inspirasjon av mindre... FOR en effektiv og positiv gjeng vi har i dag! [:)][:)]

En JULEKOSEMOS til dere alle [;)][;)]

I går måtte vi kjøpe ny vaskemaskin plutselig.....og SÅÅÅ mye skittentøy jeg hadde. Jammen bra det var søndagsåpent. Det begynte å lukte brent av den andre, og programmet ble aldri ferdig. Skummelt, og vaskerommet er mellom soverommene våre i kjelleren[&:]

Og istad, skulle ned å sjekke "testkjøringa", og det var så stille, jeg ble skikkelig irritert å tenkte "funker ikke dette nå da!!!*arggg", men så var den bare så stille [:D][:D][:D] Alt i sin skjønneste orden, så når lillebror har våknet fra luren sin (i rommet ved siden av), skal den tralte å gå i et par dager. SÅ planen min før jul er:

- tømme vaskerommet for skittentøy
- pakke til julebesøktur
- gjøre ferdig og sende julekort
- hekle et par "finsko" til lillebror
- sy ferdig et par juleforklær til barna (de er klipt, målt opp og nålet ferdig)
- strikke ferdig en vest eller to til lillebror (er bare litt igjen på begge)
- Sjekke at alle julegavene vi skal ha med er pakket og klare og merket osv...
- vaske vaske huset - iallefall bad, stue og kjøkken
- lage julegodteri (limekarameller, sjokoladeboller m puffet ris)
- bake litt pepperkaker
- lage biscotti (for første gang[;)][;)]
- kanskje lage krumkaker??

hm... ja, det er bare å sette i gang. Mye kos da, og lillebror elsker å ligge på gulvet å leke om dagen, så da får man gjort litt på dagene også!! [:)][:)]

Ikke at jeg er opptatt av datoer, men det hadde vel vært greit å få bli størst i klassen?? Knip igjen i to uker til mymmeline! [8D][:D][:D]

Magda; Følger etter deg og gir alle sammen en kosemosemosekos!!!! (æsj, så klisstete, men what the heck, er bare jul en gang i året[8D])

*kjenne etter feber på Vand* [8D]

ORIGINAL: KathMor

hehehe [:D][:D] *fnis* Artigjenter!!

ORIGINAL: Magda Green

ORIGINAL: KathMor

hehehe [:D][:D] *fnis* Artigjenter!!

Har det så varmt hjemme, tror faktisk jeg har fått heteslag!

Hihi, oppdatert liste! Har vært flink i dag! [:D]

Flinka!

Jeg bare surrer jeg.

Men har heklet pittelitt, og hengt opp noen julegardiner (som ikke sto på lista), og nå skal jeg ned å sette på vaskemaskin nr 2. [:)][:)]

Planlegger lage juleknask ikveld med Skjønningene da, så ting skjer det! Blir produktivt ikveld ja!![:)]

ORIGINAL: Magda Green

Flinka!

Jeg bare surrer jeg.

Men har heklet pittelitt, og hengt opp noen julegardiner (som ikke sto på lista), og nå skal jeg ned å sette på vaskemaskin nr 2. [:)][:)]

Planlegger lage juleknask ikveld med Skjønningene da, så ting skjer det! Blir produktivt ikveld ja!![:)]

Men da er du i gang! [:D]

Ikke at jeg er opptatt av datoer, men det hadde vel vært greit å få bli størst i klassen?? Knip igjen i to uker til mymmeline! [8D][:D][:D]

Magda; Følger etter deg og gir alle sammen en kosemosemosekos!!!! (æsj, så klisstete, men what the heck, er bare jul en gang i året[8D])

Jeg kan godt vente til januar. Kommer a nå,så velger a' det sjøl,så da får a bare ha det så godt. [8D] MEN er helt enig med deg! Kjipt å være minst innbiller jeg meg! [8D][:D] *knipe*

ORIGINAL: mymmeline

Jeg kan godt vente til januar. Kommer a nå,så velger a' det sjøl,så da får a bare ha det så godt. [8D] MEN er helt enig med deg! Kjipt å være minst innbiller jeg meg! [8D][:D] *knipe*

Ine er født i november og jeg får høre det opptil flere ganger i året at hun er nest minst i klassen! [8D] Men sånn er det bare, det er ikke noe å gjøre med! [:D]

flink du er!!!

dette står igjen hos oss:
  • handle juletre
  • kjøpe juletrelys og glitter/evt perlerad
  • handle inn basicmatvarer (sau, svinemør og kalkun er kjøpt inn. )
  • pakke inn alle julegavene
  • hente bilder hos fotograf
  • vaske bad og do
  • vaske kjøkken
  • farge håret
  • bake mer gjærbakst
  • skaffe mer ved
  • pynte juletre

Noen som har mer å krysse DONE på?[:D]

Jeg ser nesten bunnen på skittentøyskurven nå[8D]

Back
Topp