mormor/morfar farmor/farfar eller bestemor/bestefar?

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Hva blir de respektive titlene til barnets/barnas besteforeldre?
Spør dere hva de selv foretrekker, eller bestemmer dere?

Vi spurte sambos mamma og stefar i går og de vil gjerne være farmor og farfar.
Tenkte å spørre mammaen min om hun vil være mormor eller bestemor [emoji5] Begge deler er koselig syns jeg.

Det blir jo samme titler som med frøkna, og frøkna var heller ikke første barnebarn på noen av sidene. Så vi har fulgt det de andre barnebarna kaller dem. Mamma er mormor, pappa er bestefar (de er skilt), og svigers er mor og far :)

For meg var bestemor hun jeg var mye hos og veldig glad i.
Farmor så jeg sjelden og kjente ikke.

Det er opp til de, men jeg vil gjerne at begge skal kalles bestemor/bestefar :)

Mommo, bæssas på min side (skilt).
Svigermor lever ikke men far til bf blir trolig farfar.
De har valgt det selv :)

Mamma og pappa er mormor og morfar, og svigers er bestemor og bestefar :)

Her har jeg valgt å bruke bestemor og bestefar. :) Har selv vokst opp med bestemor og bestefar pluss gommo og goffa.

Svigers blir bestemor og bestefar, og er de som hun og vi kommer til å være mye hos. Min far blir farfar, han bor vekke.

Er det ingen som bruker Mor og Far?

Jeg hadde aldri hørt om at noen kalte besteforeldre for mor og far før vi snakket om det i går jeg.... trodde «mor» og «far» var en annen form for «mamma» og «pappa»

Jeg kalte farmor og farfar for "mor" og "far", mens mormor var "bestemor". Gomma og goffa høres bare rart ut i mine ører. Litt usikker på hva vi lander på her.

Mine foreldre er bestemor og bestefar.
Mamma som omtalte seg selv som bestemor da hun holdt storebror i armene for første gang. Sa en gang i ettertid at hun kunne jo vært mormor, men da var storebror så gammel at det hadde vært rart for å han å skifte :P

Mamma er mormor og foreldrene til samboer er bestemor og bestefar. Mamma har alltid ønsket å være mormor og moren til samboer hadde et veldig godt forhold til sin bestemor og ville gjerne være det så det var heldigvis en enkel sak :) Vi spurte de og lot de bestemme, ja. Hadde de ønsket noe hadde vi gjort det, det var ikke så viktig for oss, egentlig :) Men jeg har et veldig godt forhold til min mormor og synes det er veldig koselig at mamma blir det.

Her er mine foreldre Mimmi og gæssegæss. Mi førstefødte/første barnebarn klarte ikke å si bestefar, men sa gæssegæss istedet. Så han blir kaldt gæssegæss av alle barnebarna nå [emoji173]️
Moren til sambo blir bestemor [emoji4]

Moren til samboer er farmor. Hun har kalte deg selv farmor til hunden, så hun bestemte det selv. Barna til søskenbarna mine kaller min mormor for mormor, så det var allerede "opptatt", og siden jeg også har en bror (som forhåpentligvis får barn en gang) ble det bestemor og bestefar. Så her bruker vi mormor(eller momo som storebror sier) på barnas oldemor:)

Mine foreldre er mormor og morfar. Foreldrene til mannen er bestemor og bestefar. De fikk velge selv [emoji4]

Våre foreldre fikk velge og begge sett valgte bestemor og bestefar. Jeg er oppvokst med to bestefedre, en bestemor og en farmor. Farmor syns det hørtes ut som hun var eldgammel dersom hun skulle bli kalt bestemor [emoji23][emoji23]

Her går det i bestemor og bestefar med 3 åringen, så tror nok bebis kommer til å bruke det å[emoji4]

Back
Topp