Mormoner

_gjotterii_

Elsker forumet
Har ett lite spm ang mormoner og deres tro.. Noen her som kan hjelpe meg kansje?

Har lest litt om de norske mormonene og det høres jo ikke ille ut.
Snakket med min far idag og han var så bekymret for min lillebror som har
Kommet i kontakt med noen amerikanere i Haugesund som kaller seg mormoner. Men det som er med disse er att om han melder seg inn i troen doms kan han aldri komme seg ut av opplegget, må bli med gruppe. Å bo der de bor som en stor familie, alt han tjener av penger skaø gå til "familie" osv osv... Etter det jeg klarte å lese meg til så sto det ikke noe slik på mormonenes norske hjemme side..

Så hva er disse menneskene som prøver å lokke mindreårige inn i en slik "familie"?

Husk at de fleste religioner praktiseres ikke slik som det står i papirene.. 

Dytt

Sto samme der som jeg alt har lest. Men tror nok dette er en gruppe som
Lever og ånder litt etter egene regler...

hei,
Er ny her men tenkte jeg kunne slenge ut meningen min allikevel.
 Temaet religion og barn/ungdom er det sikkert like mange meninger om som det er foreldre, men det jeg kanskje føler er overordnet her, er at han er mindreårig og på søken etter mening, vil de være en positiv innflytelse? Hvis ikke, kan de være så negative for han, at det er nødvendig å gripe inn og stoppe han?
 Av en eller annen grunn føler han vel iallefall følelsen av at han får det han leter etter hos denne "familien".

Når skal det sies, så har alle mormonere jeg har hatt kontakt med har vært blide og ærlige mennesker, enkle å komme over ens med, men, jeg vet ikke om de ville vært noen god innflytelse på et ungt og søkende sinn av den grunn.
 Det er ikke alt ved dem som er til å smile av og de kommer til å uttøve en enorm kontroll over han i en veldig sårbar fase av livet hans. han skal altså jobbe for dem ,bo hos dem, spise hos dem, gi dem all lønn, i tillegg til å konvertere til deres tro? 
Jeg hadde vært veldig skeptisk, undersøk det du kan, prøv å få navnet på menigheten, de har sikkert en hjemmeside, er det en kontroversiell kirke finner du nok stoff om det i tillegg (google er din venn). viser det at det kanskje er så ille som man kan frykte, ta en prat med han  men han har sin egen vilje, hvis han virkelig vil, kan man stoppe han? (spørs vel litt på hvor ung vi snakker om kanskje?)
Uansett, lykke til og håper dette løser seg.

(KoneLinn er ikke skyldig i å skrive denne posten det er mannen hennes som er synderen)

Back
Topp