Morkakesvikt

Melkesjokolade ❤️

Betatt av forumet
Hei

Får tett oppfølging siden sist svangerskap for 6,5 år siden ende med morkakeløsning og hadde da fått oppfølging pga vekstavik og dårlig blodtilførsel til morkake.
På sist ul, uke 23,ble det på nytt oppdaget samme problem, for høyeste verdier på blodgjennomstrømning til morkake. Baby har det bra foreløpig og vokser som hun skal, men...
Husker så lite fra sist...
Noen andre med samme erfaringer?
Er så redd for å miste eller føde altfor tidlig. Sist fødte Eg i uke 34... Er nå i uke 24,og håper Eg kan gå til over uke 30❤️
 
Jeg har to barn med morkakesvikt, men ikke løsning av morkake.

Første født til termin. Staret pga vekstavvik.

Andre født 37+1. Startet pga ingen fostevann som muligens kom fordi jeg var så ekstremt dehydrert pga svangerskapskvalme i tillegg til morkakesvikt.

Oppfølging på andre svangerskapet var å ta blodfortynnende medisiner og vekstkontroll annenhver uke etter uke 30 tror jeg. Sånn i tillegg til ul i uke 12 og 23. På den ul i uke 23 så fikk jeg beskjed om at barnet var litt mindre enn vanlig, men ikke nok til at de var bekymret. Avviket økte etter dette, men tror det kommer av at jeg ikke klarte å ta blodfortynnende lenger pga svangerskapskvalme (kasta opp tabletter).

Siden de ikke var bekymret etter ul i uke 23 sku jeg i utgangspunktet ikke få like tett oppfølging som jeg fikk, men jeg ba om mer pga psyken var skjør. Det kan du og gjøre.
 
Ja, eg går på blodfortynnende, gått på det fra uke 7.. Så håper det kan hjelpe... Fikk bare sånn ekkel flashback fra sist fødtsel da Eg følte me hadde kontroll på baby og vekt en dag, fra og gå til neste dag uten liv og morkakeløsning.. Heldigvis gikk d bra.. Men tankene er der... ❤️ Så lurt at Eg bare for så mye oppfølging de kan gi meg pga spyken når man hele tiden skal gå å være bekymret ❤️
 
Ja, eg går på blodfortynnende, gått på det fra uke 7.. Så håper det kan hjelpe... Fikk bare sånn ekkel flashback fra sist fødtsel da Eg følte me hadde kontroll på baby og vekt en dag, fra og gå til neste dag uten liv og morkakeløsning.. Heldigvis gikk d bra.. Men tankene er der... ❤️ Så lurt at Eg bare for så mye oppfølging de kan gi meg pga spyken når man hele tiden skal gå å være bekymret ❤️

Skjønner deg så godt! Andre svangerskapet så ble det mye tanker. Er også lurt å prate med jm om tankene dine. Og skriv ned spm for å ta med på kontroller.

De har veldig godt erfaring med blodfortynnende medisiner for denne typen morkakesvikt. Og det er viktigst de første ukene. Så værste er allerede over.
 
Back
Topp