Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har ikke opplevd det selv, men ei venninne av meg opplevde deg som dessverre førte til at fosteret døde bare noen uker før termin. De kunne ikke si noe om hvorfor det skjedde og hun har i ettertid fått en frisk liten baby. Det var hyppig oppfølging gjennom hele svangerskapet og hun ble satt igang noen uker før termin. Var vel på kontroll omtrent hver uke siste halvdel i svangerskapetFlere som har hatt morkakesvikt tidligere?
Hvor tidlig ble det oppdaget?
Og Evnt hvilke forhåndsregler ble tatt ved senere svangerskap?
Flere som har hatt morkakesvikt tidligere?
Hvor tidlig ble det oppdaget?
Og Evnt hvilke forhåndsregler ble tatt ved senere svangerskap?
Jeg har opplevd det to ganger, første gang døde barnet kort tid etter fødsel. Andre gang ble det oppdaget i uke 24, barnet født uke 28. Andre gang ble jeg satt på albyl-e men fikk beskjed om å slutte uke 20.Sniker.
Jeg har hatt. Det ble oppdaget på ordinær ultralyd og jeg fikk Albyl-E i neste svangerskap fra uke 10 og til uke 36. Hvilke erfaringer har du med morkakesvikt?
Bare spør hvis du lurer på noe mer![]()
![]()

Jeg har opplevd det to ganger, første gang døde barnet kort tid etter fødsel. Andre gang ble det oppdaget i uke 24, barnet født uke 28. Andre gang ble jeg satt på albyl-e men fikk beskjed om å slutte uke 20.
Denne gangen startet jeg opp med albyl-e og fragmin så fort testen var positiv![]()
Ja veldig rart å stoppe opp, nå blir det ikke stopp for å si det sånnSå leit at du har opplevd komplikasjoner med dette 2 gangermin døde i uke 27, i neste savngerskpapet med Albyl-E var alt bra med morkaka og ut kom en frisk baby og morkake i uke 38.
Så utrolig rart at du ble bedt om å stoppe med blodfortynnende, regner med det blir hele tida denne gangen? (Evt til uke 36).
Håper du også får den oppfølginga du har behov for denne gangen![]()

Ja veldig rart å stoppe opp, nå blir det ikke stopp for å si det sånn
Skal til første ultralyd til uka, får nok vite mer om oppfølgning da. Gynekologen sa at jeg skulle følges opp på riksen ved neste svangerskap.![]()
Så flott, der er du i de beste hender. Hadde oppfølging der nå sist og da vi mista (men ingenting kunne ha vært gjort for å stanse svikten i og med at den startet tidlig og ble oppdaga for seint for blodfortynnende).
Vi fikk den oppfølgingen vi ønsket og trengte, men man må si ifra om hva man behøver. Fant også noen triks for å få samme lege hver gang det var mulig, ellers blir man fort satt opp til forskjellige hver gang.
Når det er sagt, har bare møtt dyktige gynekologer der selv om vi har hatt en 10-15 forskjellige
Masse lykke til, heier på deg. Denne gangen må du slippe komplikasjoner![]()

Takk for at du tok deg tid til å svare
Satser på bedre oppfølgning denne gangen!
Jobbet du forresten fullt i det siste svangerskapet?
Er så redd at stress skal trigge noe..
Hadde morkakesvikt forrige svangerskap, ble oppdaget da jeg dro inn pga jeg ikke kjente liv lengre, i uke 24. Da var det dessverre for seint, og endte i dødfødsel. I neste svangerskap gikk jeg på albyl e fra uke 10-11 og til 36. Ultralyd hver 4 uke i snitt, og var hos jordmor mellom ulttalydene og fikk høre på hjerteslagenr. Hadde også åpen billett til føden for ekstra sjekk om jeg skulle bli for bekymra. Ble satt igang 8 dager før termin (ønsket det selv),og fkk en frisk og gin gutt juni i år.Morkaka hadde fungert som den skulle, og han lå midt på gjennomsnittet.
Høres veldig rart ut at du skulle stoppe med blodfortynnende så tidlig! Bra det ikke skal gjøres nå. Håper du får god oppfølging.![]()

Enig i at faglig er mye bedre enn omsorgen det Evnt skulle mangle noe på..Min erfaring med Riksen (også hørt det fra andre) er at de er faglig veldig dyktige, men man kan fort føle seg litt som en samlebånd passient. Der kan være litt korte innimellom og ikke se deg godt nok som et menneske. Bare husk på å fokusere på fagligheten når du er der om du opplever kjipe episoder, eller føler at du blir ignorert. Personlig synes jeg det faglige veier tyngre og dermed lettere å svelge det andre.
Jeg har vært fulgt opp to ganger på riksen, ene gangen grunnet feil utvikling hos foster som resulterte i senabort og andre gangen med fosterdiagnostikk. Skal på fosterdiagnostikk din denne gangen også