Morkakesvikt\svangerskapforgiftning

mammaforførstegang0915

Betatt av forumet
Da ser det dessvere ut for min del at det blir nok en prematur baby. Første er født i uke 31+5 prematur og dysmatur 1415 gram. Andre ble jeg satt igjen i uke 36+5 pga ingen vekst siste 2 uker. Hun også dysmatur. I dag er jeg i uke 30 men det begynte for litt over 2 uker siden med tydelig tegn på at noe var på gang med morkakesvikt, så har det bare blitt verre. Ble derfor lagt inn i går for lungemodning. De håper hun kan være der lengst mulig. Men tiden de håper på blir nærmere og nærmere. Ny ultralyd i morgen som vil avgjøre om jeg blir innlagt videre eller kan dra hjem med veldig tett oppfølging. Jeg som virkelig ønsket å gå til termin denne gangen. Stakkars 4 åringen min er kjempe beskymra for mamma og babyen, selvom vi ikke sier så mye så skjønner han at noe er galt når jeg må være på sykehuset
 
Huff! Sender deg en god klem:Heartbigred håper hun får mer tid i magehuset. Uke 30 er tidlig. Du før trøste storebror med at sykehuset er den tryggeste plassen for deg og lillesøster akkurat nå. :Heartbigred:Heartbigred
 
Uff! Ønsker deg masse lykke til :Heartred
Det går nok så bra skal du se! Selv om det ikke er ønskelig å føde nå.

Her er storebror født i uke 24+2. Så hver dag er en milepæl.
Er nå 30+1 :):Heartred

Sender deg en varm klem!
 
Oi da, forstår at du ønsker å gå til termin, det hadde vært det beste. Jeg håper lille blir der inne så lenge som mulig, og at du og babyen får den oppfølgingen du trenger på sykehuset. Blir spennende med ul i morgen da. Jeg krysser fingrene for at lille trygt kan bli lenger i magen!
 
Høres veldig skremmende ut. Skikkelig leit at du må oppleve dette enda en gang :( Håper hun får være der en stund til ❤️ Har de en makstid hun kan være inne, eller tar de det bare dag for dag?
 
Kjenner til følelsen. Har selv to premature og dysmature barn. Bittelille søster har vokst fint frem til nå, men sist ul hadde hun ikke vokst så mye som normalt. Er snart i uke 29. Godt å høre at du er godt ivaretatt. Krysser fingrene for at mageboeren blir der inne lengst mulig :Heartred
 
Huff! Sender deg en god klem:Heartbigred håper hun får mer tid i magehuset. Uke 30 er tidlig. Du før trøste storebror med at sykehuset er den tryggeste plassen for deg og lillesøster akkurat nå. :Heartbigred:Heartbigred
Håper på det<3 hver dag er viktig. Samtidig ser jeg på det som en nyttig erfaring at jeg har gått igjenom dette før. Prøver å forklare det for han på best mulig måte
 
Uff! Ønsker deg masse lykke til :Heartred
Det går nok så bra skal du se! Selv om det ikke er ønskelig å føde nå.

Her er storebror født i uke 24+2. Så hver dag er en milepæl.
Er nå 30+1 :):Heartred

Sender deg en varm klem!

Sant det du sier, er en trygghet å ha prematur fra før. Hverdag er viktig. Lykke til, til deg også :)
 
Oi da, forstår at du ønsker å gå til termin, det hadde vært det beste. Jeg håper lille blir der inne så lenge som mulig, og at du og babyen får den oppfølgingen du trenger på sykehuset. Blir spennende med ul i morgen da. Jeg krysser fingrene for at lille trygt kan bli lenger i magen!

Satser på det. Kunne ikke blitt fulgt opp bedre. To av overlegen som har fulgt meg opp hele svangerskapet. De er helt fantastiske her på ahus. Blir veldig spennende takk for lykke ønskninger :) settes pris pp
 
Så leit at du må gå gjennom noe sånt igjen. Men som du også sier, så vet du hva du går6il og hvordan du skal takle det. De beste forutsetninger for at alt skal gå så bra som mulig ❤️ Håper likevel den lille kan være i magen så lenge som mulig!
 
Høres veldig skremmende ut. Skikkelig leit at du må oppleve dette enda en gang :( Håper hun får være der en stund til ❤️ Har de en makstid hun kan være inne, eller tar de det bare dag for dag?

Nei ingen maxtid hun har vekst avik på 14 % nå over 20 da må de gjerne ut. I tillegg handler det masse om morkaka i forhold til blodgjennom strømning da det kan gi blodpropper hadde masse av de med første men går nå på forbyggende blodfortynnende. Men det hjelper ikke nok
 
Kjenner til følelsen. Har selv to premature og dysmature barn. Bittelille søster har vokst fint frem til nå, men sist ul hadde hun ikke vokst så mye som normalt. Er snart i uke 29. Godt å høre at du er godt ivaretatt. Krysser fingrene for at mageboeren blir der inne lengst mulig :Heartred

Krysser fingrene for din mageboerer også <3
 
Nei ingen maxtid hun har vekst avik på 14 % nå over 20 da må de gjerne ut. I tillegg handler det masse om morkaka i forhold til blodgjennom strømning da det kan gi blodpropper hadde masse av de med første men går nå på forbyggende blodfortynnende. Men det hjelper ikke nok
Ah, ok, skjønner. Krysser fingrene for dere ❤️
 
Ønsker deg lykke til. Håper alt går fint å at den lille kan være lengst mulig om det er trygt❤️
 
Ønsker deg masse lykke til! Hold oss oppdatert, om du orker. :)
 
Tusen takk for alle lykke ønskinger:) fikk lov å reise hjem en tur i dag. Da ultralyden så bedre ut. Å åå betingelse å ringe hvis jeg merker noe er galt. Å strengt sofa hvile
 
Tusen takk for alle lykke ønskinger:) fikk lov å reise hjem en tur i dag. Da ultralyden så bedre ut. Å åå betingelse å ringe hvis jeg merker noe er galt. Å strengt sofa hvile
Så deilig å få reise heim :Heartred Merker du noko på kroppen i forhold til svangerskapsforgiftninga, elker er det lille sine bevegelser du skal følge med på?
 
Så deilig å få reise heim :Heartred Merker du noko på kroppen i forhold til svangerskapsforgiftninga, elker er det lille sine bevegelser du skal følge med på?

Veldig deilig. Å godt for barna. Selvom mor må ta det med ro
Merker dessvere ingenting. Men skal følge med på blodtrykk. Å med engang jeg ikke føler meg i form kan det være et tegn. Å da må jeg ringe inn. I tillegg er det å følge med på hennes bevegelser
 
Back
Topp