Morkakerester...

EllemEllen

Blir kjent med forumet
så endte man på sykehuset igjen, 5 dager etter at vi dro derfra. Syntes liksom at jeg blødde litt vel friskt fortsatt og fikk mer og mer ubehag i underlivet, grensende mot smerter... Ringte et nr jeg hadde fått oppgitt på et infoskriv ifbm utskrivelse og fikk time samme dag til kontroll. Og det tok ikke lange tiden for legene å fastslå at ko da, her var det rester i livmoren!! På svært kort tid ble det bestemt at jeg måtte gjennom en utskrapning og det samme dag. Vi, meg, ungen og mannen, fikk rom på avdelingen, alt nødvendig utstyr til baby, og så etter litt ventetid (måtte faste 6 t og ting ble forsinket fordi et barn måtte opereres) ble jeg operert. Fikk etterpå vite at det var morkakerester, ganske mye, men at det var tatt tidlig og det hadde ikke rukket å bli en infeksjon. Takk og pris!!
Moralen er, damer, er det noe som virker feil, lytt til kroppen!!!

En barnepleier sa i går at disse restene kan ha påvirket melkeproduksjonen så jeg skulle bare gå hjem og amme. Så da prøver vi det. Dagens mål: amme, drikke og holde senga!!

Huff, så bra at det gikk fint til slutt.
Var ikke morkaken hel etter fødselen eller har de glemt å sjekke det da?
Så skremmende :o

De sjekket det og mente vel at den var kommet ut hel. Jeg vet ikke noe mer egentlig. Er bare glad det gikk fint og at det ikke ble infeksjon!!!

Så bra du lyttet til kroppen! Håper det blir fort bedre nå, både mtp melk og at livmoren får trekke seg skikkelig sammen :)

Godt å høre at alt gikk bra iallefall :) nå er det bare å slappe av og nyte :)

så endte man på sykehuset igjen, 5 dager etter at vi dro derfra. Syntes liksom at jeg blødde litt vel friskt fortsatt og fikk mer og mer ubehag i underlivet, grensende mot smerter... Ringte et nr jeg hadde fått oppgitt på et infoskriv ifbm utskrivelse og fikk time samme dag til kontroll. Og det tok ikke lange tiden for legene å fastslå at ko da, her var det rester i livmoren!! På svært kort tid ble det bestemt at jeg måtte gjennom en utskrapning og det samme dag. Vi, meg, ungen og mannen, fikk rom på avdelingen, alt nødvendig utstyr til baby, og så etter litt ventetid (måtte faste 6 t og ting ble forsinket fordi et barn måtte opereres) ble jeg operert. Fikk etterpå vite at det var morkakerester, ganske mye, men at det var tatt tidlig og det hadde ikke rukket å bli en infeksjon. Takk og pris!!

En barnepleier sa i går at disse restene kan ha påvirket melkeproduksjonen så jeg skulle bare gå hjem og amme. Så da prøver vi det. Dagens mål: amme, drikke og holde senga!!
Godt du ikke fikk infeksjon da, det unner jeg virkelig ingen. Jeg lyttet ikke til kroppen og gikk 3dager med uutholdelige smerter i mage, underliv, feber og kvalm. Fikk beskjed av fastlegen å ta det med ro og ta paracet.. Ringte føden på dag 3 da jeg la meg på gulvet å gråt da samboer strøk over magen. Da var det visst rester, infeksjon i livmora og urinveisinfeksjon. Heldigvis ingen utskrapning, men fikk tabletter for å støte ut restene og intravanøs antibiotika. Fødte 22.03 og går på antibiotika ennå :-P så signerer det at man må kontakte legen med engang noe er annerledes!!

Huff, bra det gikk bra! Masse god bedring :)

Godt du ikke fikk infeksjon da, det unner jeg virkelig ingen. Jeg lyttet ikke til kroppen og gikk 3dager med uutholdelige smerter i mage, underliv, feber og kvalm. Fikk beskjed av fastlegen å ta det med ro og ta paracet.. Ringte føden på dag 3 da jeg la meg på gulvet å gråt da samboer strøk over magen. Da var det visst rester, infeksjon i livmora og urinveisinfeksjon. Heldigvis ingen utskrapning, men fikk tabletter for å støte ut restene og intravanøs antibiotika. Fødte 22.03 og går på antibiotika ennå :-P så signerer det at man må kontakte legen med engang noe er annerledes!!
Takk for at du deler med oss, god bedring!

Så bra du lyttet til kroppen og at sykehuset lyttet til deg! Godt å høre det gikk bra!
Kos deg i senga og med amming! :)

Godt du ikke fikk infeksjon da, det unner jeg virkelig ingen. Jeg lyttet ikke til kroppen og gikk 3dager med uutholdelige smerter i mage, underliv, feber og kvalm. Fikk beskjed av fastlegen å ta det med ro og ta paracet.. Ringte føden på dag 3 da jeg la meg på gulvet å gråt da samboer strøk over magen. Da var det visst rester, infeksjon i livmora og urinveisinfeksjon. Heldigvis ingen utskrapning, men fikk tabletter for å støte ut restene og intravanøs antibiotika. Fødte 22.03 og går på antibiotika ennå :p så signerer det at man må kontakte legen med engang noe er annerledes!!
Jeg kunne valgt piller og gjort jobben hjemme, men valgte operasjon for å bli fort ferdig med det, for å være helt ærlig. Og formen i dag er bra, situasjonen tatt i betraktning. Men historien din viser jo hvor alvorlig dette faktisk er!!! Håper du blir bra nå.

Riktig god bedring! :)

Så bra du fikk utskraping å ble tatt på alvor med engang! Jeg ble dårlig med feber og influensasymptomer 14 dager etter fødsel sist.. Ble ikke tatt på alvor av fast lege og jordmor så ble akutt syk på dag 15 å kom inn til legevakta med over 300 i crp og rett opp på barsel og lå tre døgn med intravenøs antibiotika før de kunne gjennomføre utskraping !
Tre dager hvor de sykepleierne på avdelingen måtte holde barnet mens jeg ammet :)

Så kjempe viktig å ta kroppen på alvor!

Så bra du fikk utskraping å ble tatt på alvor med engang! Jeg ble dårlig med feber og influensasymptomer 14 dager etter fødsel sist.. Ble ikke tatt på alvor av fast lege og jordmor så ble akutt syk på dag 15 å kom inn til legevakta med over 300 i crp og rett opp på barsel og lå tre døgn med intravenøs antibiotika før de kunne gjennomføre utskraping !
Tre dager hvor de sykepleierne på avdelingen måtte holde barnet mens jeg ammet :)

Så kjempe viktig å ta kroppen på alvor!
Shit så ekkelt å ikke få sjekket ut morkake rester når man er så dårlig etter fødsel ...

Så godt du lyttet til kroppen og at du fikk hjelp så raskt. God bedring.

Hvordan sjekker de om det er mer rester i livmora?
Jeg har fått ut noe en jordmor pr telefon mente var morkake rester. Fikk beskjed om å bare avvente å de om jeg fikk større blødninger eller feber.
- Jeg skulle gjerne ha vist om det var mer igjen der inne! Er det noe vits i å dra til fastlegen?

Så bra att du lytta till kroppen og du fick hjelp. Ønskar deg en god bedring :-)

Kontakt fødeavdelingen og be
Hvordan sjekker de om det er mer rester i livmora?
Jeg har fått ut noe en jordmor pr telefon mente var morkake rester. Fikk beskjed om å bare avvente å de om jeg fikk større blødninger eller feber.
- Jeg skulle gjerne ha vist om det var mer igjen der inne! Er det noe vits i å dra til fastlegen?[/QUOTE
Kontakt fødeavdelingen og be om en ultralyd. Da ser de om det er rester

Back
Topp