Morkakeprøve....

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
B

*BV addict*

Guest
Jeg lurer på om det er vondt med slik morkakeprøve??:-/
Hvilken uke tar man det?

Jeg tok morkakeprøve i uk1 14. Vet ikke hva som er normalt, men jeg gjorde det pga sterk mistanke om kromosomfeil.
De sa det ikke var så vondt, men jeg lå og vred meg i smerter, var som sterke menskramper (er veldig pysete når det kommer til menskramper).

Vanligst mellom uke 8 og 12.
Man kan gå inn vaginalt eller med nål gjennom magen. Begge deler er helvettes vondt (syns jeg iallefall). Vaginalt var vondest, men det var nok dustelegen sin feil, for ha røska hardt i livmortappen

Jeg tok i uke 13, tok gjennom magen, syns ikke det var så veldig vondt, var mer ubehagelig enn vondt.

Tok i uke 11. Gjennom magen, syntes det ikke var vondt, men ekkelt. Hadde litt mensen smerter etterpå!

uff, jeg vet ikke om jeg tørr å få flere barn pga at jeg er så redd for slik prøve! :(
Men det kan jo ikke stoppe meg. Men jeg tørr ikke, tørr ikke!!!!!!! blæææ

Er det opplest og vedtatt at du må det da? (Spør fordi jeg er nysgjerrig, ikke for å være frekk :) ) Vet det kommer litt an på mors alder og tidligere funn. Jeg er gravid på nytt og tok blodprøve (dobbel test) og utralyd i uke 12. Ingen synlige kromosomfeil og liten sannsynlighet for kromosomfeil ifølge blodprøven. Hadde det vært usikkerhet så hadde jeg måttet ta et valg da om jeg ville tatt en morkakeprøve eller ikke.

*BV addict* skrev:
uff, jeg vet ikke om jeg tørr å få flere barn pga at jeg er så redd for slik prøve! :(
Men det kan jo ikke stoppe meg. Men jeg tørr ikke, tørr ikke!!!!!!! blæææ

Kjenner følelsen, men ønsket etter flere barn overvant alt, så nå sitter jeg her og venter på innkallelse fra sykehuset...

Back
Topp