morkaken på fremre vegg

lilletitti

Gift med forumet
Er det noen andre som har morkaken på fremre vegg, og i tilfelle hvordan opplever dere spar/ bevegelser?

Jeg kjenner utrolig lite denne gangen. Har fra før to meget aktive jenter, som også var aktive i magen. Hadde begge gangene morkaken på bakre vegg.

Fikk beskjed på ul om at morkaken nå ligger på fremre vegg. Sa til jordmor at det kanskje var derfor jeg kjente så lite liv (mener jeg har hørt det flere ganger). Hun mente imidlertid at det ikke skulle ha noe å si for hvordan jeg kjente det innvendig, men at man kjente det senere utenpå. I tilfelle er det en veeldig rolig kar jeg har i magen.

Noen erfaringer?
 
Jeg hadde det forrige gang og har det også nå. Forrige gang kjente jeg ikke liv før uke 22 (!), denne gangen har jeg så vidt begynt å kjenne noen små spark.
 
Var på privat ul i uke 12, og da lå morkaken foran, tror den ligger foran enda, jeg har ikke kjent spark og det er vanskelig å finne hjertelyden også. UL om en uke, så det blir spennende. Morkaken lå normalt til sist hvertfall.
 
Jeg har den på fremre vegg, og på ultralyden sa de at jeg kunne regne med at det tok lengre tid å kjenne liv på grunn av det.
jeg har nå kjent liv like vel, men det er ikke så sterkt.
 
Har den foran ganske høyt oppe.. Hadde bak sist å syns jeg kjente oftere spark da. Nå kjenner jeg liksom ikke noe før frøkna sparker litt kraftig. Å kun når jeg ligger rolig på rygg eller sitter stille.. Men her har jeg sett spark utenpå magen siden juletider. Før den tid kjente jeg så å si ingenting, bare små boblisser i ny og ned. Hadde en liten mistanke om morkakeplassering før UL ettersom jeg er andregangs å ikke kjente spark like tidlig denne gang.. Men disse herlige, daglige og kraftige sparkene er det nok ikke så lenge igjen til... Håper jeg.
 
Jeg vet ikke hvor morkaken ligger ennå, men har en mistanke om at den
ligger foran. Sist kjente jeg liv i uke 13-14 og jeg kjente mye liv. Nå er jeg 18 uker
på vei og har så vidt kjente litt liv. Får vel bekreftet mistanken min over helgen.
 
Jeg vet ikke enda denne gangen, men hadde det sist. Jeg kjente sparkene ganske godt fordi, men kjente de ikke på utsiden før ca uke 23-24... merket ikke noe til det selv, for hun sparket så mange veier...
 
kjenner liv av og til, men det er liksom helt anderledes enn med jentene. Mye mer knuffing på en måte, ikke tydelige spark.

Har jo sett at alt er bra på ul, og finner lett hjertelyden med dopler.

Syntes bare det var så rart at hun sa at jeg burde kjenne det like godt, men høres jo ut som om det er flere som har det som meg
 
jeg hadde morkaka foran sist, og bak nå, og det er STOOOOOOOOR forskjell på hvor mye liv man kjenner!! Sist kjente jeg mest hvis det var bevegelser nær midja mi, ellers kjente jeg de nesten ikke.
 
jeg hadde mrkaka foran sist, kjente liv i uke 23;) denne gangen vet jeg ikke, skal på ul nå på torsdag :)
 
Jeg har morkakene forran, og kjenner ikke spark der hvor de er. Kjenner en del spark helt ut mot siden, men det er helt annerledes enn forrige gang da morkaken var bak.
 
Jeg har også morkaka foran, og har ikke kjent til disse boblene, sommerfuglene og fiskehalene alle snakker om :p Spurte på UL om det var derfor jeg ikke kjente noe, og hun mente det kunne være derfor. Men forrige uke lå jeg helt stille på senga, og da kjente jeg et forsiktig lite "dunk" på venstre siden! :) Jordmor mente det var babyen :) Har kjent sånne små dunk nå de siste dagene også, men sambo har ikke kjent det ennå.
 
Det hadde jeg forrige sv.skap, og jeg kjente ikke tegn til liv før jeg var rundt uke 18-20. Så jeg tror nok at det har en del å si. Vet ikke hva jeg har denne gangen, men kjenner ikke så mye enda, så tipper den ligger foran nå også. Skal på UL neste fredag, så får vel svar da:)
 
Vi var på ultralyd i går, og da så vi at morkaka ligger foran (ble derfor litt vanskelig å få tatt fine 3D-bilder). Det at morkaka ligger foran gjør (som jordmora sa) at sparkene ikke kjennes like godt, og ikke like ofte. Og det kan ta lengre tid før jeg vil kjenne de "skikkelige" sparkene; men det vil komme! ;)
Forrige gang lå morkaka bak, så da kjente jeg mye mer. Begynte å kjenne liv i 14.uke sist, og på denne tiden kjente jeg det rimelig godt og tydelig. 
Nå begynte jeg å kjenne litt allerede i 12.uke, og kjente det en stund hver dag, men så dabbet det litt av, og siste uka har jeg ikke kjent så veldig mye liv; mindre enn før, men da fikk jeg jo svaret på hvorfor i går da.
 
Jeg har også på fremre vegg.. og har merket småe spark.. ikke mye..men til tider så merker jeg litt liv.. :)
 
Enten så har gyn sett feil ellers så er vår lille jente fryktelig sterk!! har merket det godt idag, hun "dytter" liksom utover og her igår kunne jeg kjenne det ifra utsiden, så syns dette er veldig rart! 

Lurer på hva gyn i Egypt sier etter UL der nede i slutten av januar
 
Back
Topp