Morkaken lå langt nede

❤️V❤️2009

Andre møte med forumet
Hei alle sammen☺️ Jeg var på ultralyd idag og fikk vite at vi skal få en liten gutt. Vi fikk også vite at morkaken lå langt nede. Jeg er 17+ uker gravid. Jeg ble veldig urolig da legen sa at jeg skulle passe på å ikke løfte tungt eller gå lange turer. Er det noen her inne som har erfaringer? Veldig takknemlig om noen har erfaringer som de vil dele❤️

Hei alle sammen☺️ Jeg var på ultralyd idag og fikk vite at vi skal få en liten gutt. Vi fikk også vite at morkaken lå langt nede. Jeg er 17+ uker gravid. Jeg ble veldig urolig da legen sa at jeg skulle passe på å ikke løfte tungt eller gå lange turer. Er det noen her inne som har erfaringer? Veldig takknemlig om noen har erfaringer som de vil dele❤️
Hei!
Jeg hadde morkaken foran mormunnen i en av graviditetene.(altså så langt nede som det går an)
Ved seinere kontroll viste det seg at den hadde vokst oppover, sånn at jeg slapp keisersnitt.
Resultatet av den graviditeten er konfirmant dette året, så det gikk helt fint. Masse lykke til:cat::Heartred

Fikk beskjed om at morkaka lå langt nede med nr 3. Den flyttet seg fint oppover. Den gjør det i de aller fleste tilfeller.
Jeg fikk forøvrig ikke noe beskjed om tunge løft eller langt turer. Med to andre små barn løftet jeg både tungt og gikk lange turer med vogn uten problemer

Med andremann her var morkaken helt nede over mormunnen ved OUL, sakte men sikkert vokste den oppover og til slutt var det ingen problem :-)

Tror det kan være noe økt sjanse for blødning når morkaken ligger langt nede, men ikke noe å bekymre seg for vil jeg tro:)

Jeg hadde det samme og måtte på ny ultralyd senere. Da hadde den vokst seg helt fint oppover og var ikke i veien :) Fikk ikke beskjed om å ikke løfte tungt eller gå lange turer :bored: Løfte tungt skal man kanskje ikke gjøre når man er gravid hvis man ikke er vant med det fra før uansett...

Fikk beskjed om at morkaka lå nede,men ikke over mormunnen. Må komme på ny ultralyd i uke 30. Jordmora sa ikke noe om hverken lange turer eller tunge løft.

Back
Topp