morkaken har løsnet!

Anonymforøyeblikket

Forelsket i forumet
hei, noen som har opplevd lignende? var på UL i går og allt i orden, er 13 uker og noen dager på vei. i dag startet jeg å styrt blø. jeg blør fortsat mye, men det er friskt blod og ingen klumper (unnskyld detaljene) jeg var på UL, og mormunnen var ikke opnet, fosteret hadde det bra, men deler av morkaka hadde løsnet. legen sa det var 60% kjangs for at det kom til å gå bra. noen som har noe kunnskap om dette?

Det har eg aldri vært borti! Høres skummelt ut!!!

Åh, høres ikke bra ut ... =/

Ring som nevnt ja!

60% er bra sjangs!

nr 3 på tur. skrev:
Ring helsestasjonen eller fødeavd. å krev å få er inforasjon.

mammatilto2 skrev:
hei, noen som har opplevd lignende? var på UL i går og allt i orden, er 13 uker og noen dager på vei. i dag startet jeg å styrt blø. jeg blør fortsat mye, men det er friskt blod og ingen klumper (unnskyld detaljene) jeg var på UL, og mormunnen var ikke opnet, fosteret hadde det bra, men deler av morkaka hadde løsnet. legen sa det var 60% kjangs for at det kom til å gå bra. noen som har noe kunnskap om dette?

Hei hvordan går det med deg?! Har du fått noe svar som kan hjelpe deg? Håper alt går bra med deg <3 klemmer

Håper virkelig det går bra! Tenker på deg!

Det skjedde meg da jeg var 13+6 i mitt forrige svangerskap.

Fikk beskjed om å holde meg mest mulig i ro, og jenta er i dag 7 år gammel (skal da sies at jeg holdt meg på sofaen i mer eller mindre horisontal stilling til jeg var i uke 28)

Så mitt råd er: Hold deg mest mulig i ro.

Stoooor klem!!

Dette hørtes skikkelig fælt ut :(

men mirakel skjer! Venninna mi har ein sønn på 7 mnd som blei tatt med haste ks, og ho hadde så defekt morkake at legane beskriver det som mirakel at sønnen overlevde i magen hennas.

Så ta alle forhandsreglar som må takast!! :) Ikkje beveg deg meir enn nødvendig!

takk for alle svar, betryggande at andre har opplevd det samme. nå har blødninga begynt og avta, men fikk på toppen av det hele influensa. så nå ligger jeg med 40 i feber. har tatt febernedsettende, så har komt meg litt nå=) men positivt at blødningen minka. legen sa jeg kunne være i normal aktivitet med en gang blødningen stoppet. synes det var litt tidlig eller? men du så hadde vert gjennom det samme, fødte du normalt eller måtte du ta keisersnitt? hvordan var forløpet etter blødningen? og hvilken uke fødte du?

takk for alle svar, betryggande at andre har opplevd det samme. nå har blødninga begynt og avta, men fikk på toppen av det hele influensa. så nå ligger jeg med 40 i feber. har tatt febernedsettende, så har komt meg litt nå=) men positivt at blødningen minka. legen sa jeg kunne være i normal aktivitet med en gang blødningen stoppet. synes det var litt tidlig eller? men du så hadde vert gjennom det samme, fødte du normalt eller måtte du ta keisersnitt? hvordan var forløpet etter blødningen? og hvilken uke fødte du?

Forløpet etter blødningen var rimelig uproblematisk, da jeg hadde ryggleie i 15 uker.. Litt trøblete iom jeg hadde en forholdsvis liten en til i hus, men det gikk på et vis. Var innlagt på sykehuset de tre dagene blodet rant, og hadde bare små blødninger de første ukene hvis jeg av ulike årsaker måtte være i aktivitet, type dusje-stelle storebroren-ol.

Morkaken festet seg igjen i løpet av denne tiden, og jeg fødte normalt uke 40+3.

Merker at jeg er litt stresset for akkurat det nå denne gangen også, for ikke å snakke om min mann...

Merker jeg synes det er litt snodig at du har fått beskjed om å være i normal aktivitet så fort blødningene har stanset, men det regner jeg med legen vet best, og jeg går utifra du stoler på din egen magefølelse også :)

Oy, men det er jo bra da! at hjertelyden var fin. Men hva føler du selv i forhold til å gå på jobb da? Jeg hadde vert skeptisk tror jeg!

Tror jeg ville hatt en lege til sin mening om jobb om jeg var deg,for sikkerhets skyld! Høres skremmende ut stakkar deg. Masse lykke til!

var på jobb i natt, og har to netter til. var på legevakta på UL i dag fordi jeg har sterke magesmerte. men allt var i orden. smertene kommer fra der morkaka har løsnet, men så lenger jeg ikke løfter tunkt, går det bra. men de var veldig forståelsesfulle på jobb, så lå får det meste på sofaen og så på TV.. =p

Huff, håper det roer seg fort for deg. 

Husker det var veldig skremmende når det sto på (iallefall hos meg), og merker at angsten sitter litt i denne gangen også, kanskje mest hos mannen min som mener jeg ikke er i stand til å løfte melkepakken selv engang :p

Men, det høres ut som at du er flink å lytte til kroppen din, og for all del, ikke slutt med det :)

Lykke til videre.

Back
Topp