Morkaken forran åpningen

RangLa<3

Elsker forumet
Junilykke2018
Ja dette "problemet" har jeg nå tenkt på en goooood stund. Har vært på mange ekstra kontroller grunnet at morkaken ligger forran åpningen. Men nå kjenner jeg at jeg begynner å få en litt sånn dårlig tid følelse, ikke vet jeg om jeg kan føde vanlig eller om jeg må ta keisersnitt enda, skal på en sjekk til 9 nov men om morkaka ikke hadde flyttet på seg da heller så skulle jeg på enda en siste kontroll før vi ble enig om dato for planlagt keisersnitt. Legen sier at den mest sannsynlig flytter seg før fødsel, men føler at tiden stresser meg litt, er jo "bare" 10 uker igjen snart.. Hva er egentlig sannsynligheten for at den flytter seg til fødselstid?

Morkaken min lå både foran åpningen og på framveggen når jeg hadde ordinær ultralyd. Men når jeg hadde UL rett før helgen (uke 27/28) så var den neeesten strukket seg helt vekk fra åpningen. (Men "puten" på framveggen er der ennå selvfølgelig). Morkaken hadde flyttet seg nok oppover til at hun konkluderte at den kom til å strekke seg helt vekk uten at jeg behøver videre kontroller. Så den flytter tydeligvis på seg hele tiden. Får håpe din migrerer også! Visst ikke får du prøve å trøste deg med at uansett hvilken "vei" småen kommer så får du holde han/hun til slutt :c)

Skjønner godt du er stresset av det. Har selv samme problem og vi skal på kontroll 2 des når jeg er i uke 32 så håper jeg får svar da om det blir ks eller ikke.
Har du hatt problemer med blødninger siden du har hatt mange  ekstra kontroller?
Har selv ikke hatt noe andre en ordinære UL og at vi må tilbake i uke 32 og skjønte sånn at man fikk svar da om man fikk føde normalt eller om det ble ks da.

Fru+2 skrev:
Skjønner godt du er stresset av det. Har selv samme problem og vi skal på kontroll 2 des når jeg er i uke 32 så håper jeg får svar da om det blir ks eller ikke.
Har du hatt problemer med blødninger siden du har hatt mange  ekstra kontroller?
Har selv ikke hatt noe andre en ordinære UL og at vi må tilbake i uke 32 og skjønte sånn at man fikk svar da om man fikk føde normalt eller om det ble ks da.

Nei heldigvis har jeg ikke hatt problem med blødninger, den ligger rett og slett bare foran hele åpningen. Vet ikke helt hvorfor jeg har så ofte kontroller pga det utenom at de gjerne vil følge med på om den flytter seg eller ikke, klager ikke på alle ekstra kontrollene akkuratt for er jo herlig å se lille tulla hver gang på skjermen :) Men som sagt blir jo litt stressa av hele situasjonen, håper på å få et svar snart så jeg kan roe meg ned :P

Spritey skrev:
Morkaken min lå både foran åpningen og på framveggen når jeg hadde ordinær ultralyd. Men når jeg hadde UL rett før helgen (uke 27/28) så var den neeesten strukket seg helt vekk fra åpningen. (Men "puten" på framveggen er der ennå selvfølgelig). Morkaken hadde flyttet seg nok oppover til at hun konkluderte at den kom til å strekke seg helt vekk uten at jeg behøver videre kontroller. Så den flytter tydeligvis på seg hele tiden. Får håpe din migrerer også! Visst ikke får du prøve å trøste deg med at uansett hvilken "vei" småen kommer så får du holde han/hun til slutt :c)

Så flott at din har flyttet seg fra åpningen, håper på at det skjer her og :) Joda det er sant det at uansett hvilken "vei" de kommer så får jeg holde henne til slutt :D Men var bare en liten frustrasjons utbrudd fra min side, er bare det å ikke vite hva som skal skje som stresser meg, hehe :P

Her var jeg på kontroll i går for å sjekke at den hadde flyttet seg, og det hadde den heldigvis!
Jeg skjønner godt at du blir litt stressa.. Håper virkelig at den flytter seg frem mot den siste kontrollen din så du ihvertfall får sjansen til å føde normalt :)

Jeg også hadde dette under sist svangerskap, men den flyttet seg senere i svangerskapet. Veldig vanlig virker det som. Men det er selvfølgelig noen den ikke flytter seg nok på heller. Krysser fingrene for at den gjør det for deg, men er nok ikke så mye mer de kan tilby deg enn å sjekke utover i svangerskapet ;) er ikke alltid man får vite det man har lyst til å vite før helt på slutten, ikke alltid like kult, men er jo bare noe som følger med et svangerskap til tider ;) uansett godt å få ut frustrasjon og følelser, det er viktig! 

Jeg har også samme "problem". Skal på kontroll 23 nov for å sjekke om den har flyttet seg.. Hvis den ikke har gjort det innen uke 32 så virka det som at den ikke kom til å flytte seg heller...

Eg va på kontroll i dag for å sjekka om min va flytta seg å d va den :)
men ska tbaker om 3 uker for å sjekka at den ikke e flytta seg tbagers ijenn

*Tullingen* skrev:
Eg va på kontroll i dag for å sjekka om min va flytta seg å d va den :)
men ska tbaker om 3 uker for å sjekka at den ikke e flytta seg tbagers ijenn

Så flott! Vi får håpe den ikke flytter seg tilbake hos deg

Er vel ikke så mye å gjøre med det nei, men var godt å få ut litt innestengte tanker Så får dere bare krysse fingrene for at min flytter på seg så krysser jeg fingrene for dere som "sliter" med det samme "problemet".. Så får vi ta tiden til hjelp jenter! emoticon

RangLa<3 skrev:

Fru+2 skrev:

Nei heldigvis har jeg ikke hatt problem med blødninger, den ligger rett og slett bare foran hele åpningen. Vet ikke helt hvorfor jeg har så ofte kontroller pga det utenom at de gjerne vil følge med på om den flytter seg eller ikke, klager ikke på alle ekstra kontrollene akkuratt for er jo herlig å se lille tulla hver gang på skjermen :) Men som sagt blir jo litt stressa av hele situasjonen, håper på å få et svar snart så jeg kan roe meg ned :P

Godt å høre at det ikke er noe andre problemer som ligger bak. Alltid kjekt med ekstra kontroller.Krysser fingrer for at den har flyttet seg for oss begge :-) Sender deg en stor klem.

Back
Topp