Morkaken foran

AnLinnea

Elsker forumet
Himmelbarn
Påskekyllingene 2020
Andre som har morkaken foran?

Jeg er i uke 17 nå, og dette er mitt fjerde svangerskap. Men kjenner kun sporadisk tegn til liv.
Synes det er så kjipt. I mine foregående svangerskap kjente jeg en del på samme tid. Nå kjenner jeg veldig lite. Må bare stole på at alt er bra siden magen vokser.

Jeg fikk og beskjed av morkaken min ligger foran.
Kjenner ingenting enda :( 15+4 og dette er mitt andre svangerskap. Kjenner at jeg er litt skuffa at morkaken ligger foran. Det var så herligt med førstemann, der jeg kjente mye liv og bevegelser. (Litt senere i svangerskapet da) ;) må berre stole på magefølelsen at alt er som det skal og at vi vil få kjenne mer senere:)

Jeg har også morkaken foran og har kjent kriblinger (litt mer de siste dagene), men ikke noe mer enn det. Jeg er 18+6 i dag. I forrige svangerskap kjente jeg spark utenpå magen fra uke 19 eller 20. Men jeg var nettopp på ultralyd og alt stod bra til. Bevegelsene kommer nok med tiden og jeg tror det gikk enda en del uker etter uke 20 sist før jeg kjente bevegelser til faste klokkeslett sist (eks etter lunsj, da jeg skulle legge meg).

Fikk beskjed om at morkaken lå foran i uke7, så den er kanskje der enda? Skal på oul neste uke .

Kjente endel bobling tidlig, men nå er det lenge mellom jeg kjenner noe. Og da er det ofte langt ute på sidene og ikke foran på magen.

Jeg har ikke morkaken foran og er 17 uker i dag. Kjenner svært lite liv, kanskje litt om kvelden. Kjente tidligere forrige gang. Vet jo at alt er fint, men bekymrer meg likevel. Lurer på om det kommer en tid i svangerskapet man slutter å bekymre seg, føler stadig jeg finner noe nytt å tenke på :hilarious:

Jeg har også morkaka foran, fikk vite det i dag. Jordmor sa at til og med langt ut i svangerskapet merker man da mye mindre liv enn man gjør ellers. Kjipt, men da har vi i hvert fall en forklaring som kan berolige litt når vi kjenner lite :)

Jeg har også morkaka foran, fikk vite det i dag. Jordmor sa at til og med langt ut i svangerskapet merker man da mye mindre liv enn man gjør ellers. Kjipt, men da har vi i hvert fall en forklaring som kan berolige litt når vi kjenner lite :)
Det er sant. Vi vet jo nå hva som er grunnen. Men håper likevel jeg kjenner litt mer ganske snart!

Jeg hadde det ved tidlig ultralyd. Skal på oul i morgen så får vel vite om den er flyttet på seg da. Hittil kjenner jeg ingen liv:/

Jeg hadde morkaken forann sist svangerskap. Selv langt uti svangerskapet kunne jeg gå lengre perioder uten å kjenne liv (etter uke 24). Ble da veldig mye urolig og nervøs, men fikk kommer inn på føden så mye jeg trengte for å bekrefte at det var bra når jeg var i de periodene. Helt mot slutten kjente jeg han godt ut på sidene.

Jeg er i uke 16 og har enda ikke kjent noe, litt usikker på hvor morkaka ligger. I forrige svangerskap lå morkaken foran, og da kjente jeg ikke liv før etter uke 20 en gang

Jeg har den foran nå, og hadde den foran i mine to forrige svangerskap. Skulle ønske jeg fikk oppleve hvordan det var å ikke ha det, men får vel være fornøyd med at det faktisk er en morkake der.

Jeg har hatt morkaken foran i begge mine tidligere svangerskap. Kjente bra med liv fra uke 20 ca. Men nå har jeg kjent bra med liv siden ca midten av uke 15. Så tror den har en annen plassering denne gangen.

Dere som har morkake foran, er den forliggende eller foranliggende? Som i foran åpningen i bunn eller på fremsiden av magen?
Jeg har foranliggende som resten av familien min har hatt. Enda ikke kjent liv og er i uke 18.

Dere som har morkake foran, er den forliggende eller foranliggende? Som i foran åpningen i bunn eller på fremsiden av magen?
Jeg har foranliggende som resten av familien min har hatt. Enda ikke kjent liv og er i uke 18.

Jeg har hatt på fremsiden av magen, som en pute foran tidligere.

Fikk vite nå at jeg har den på fremsiden, men litt usikker på hvilken plassering. 17+2 nå og merker ingen tegn til liv. :(

Foran her og tror jeg. 17 + og kjenner en sjelden gang liv... om jeg legger godvilje til

Jeg har den foran denne gangen, hadde den bak sist gang, og da kjente jeg liv fra ca uke 17. Nå er jeg 20+ og har den siste uken begynt å kjenne liv når jeg ligger eller sitter helt i ro. Kjenner det spesielt når jeg ligger på siden, med magen oppå bb hug me puten :)

Jeg har ingen anelse, for jeg har ikke vært på UL siden 7+0, men jeg mistenker at den er foran, fordi jeg kjenner mye mindre liv enn jeg gjorde med første da jeg var nesten 19 uker på vei. Jeg kjenner liv, men det er veldig, veldig svakt.

Back
Topp