Morkaken foran, spark

Jeg er 18 uker på vei nå. På oul fikk vi vite at morkaken ligger foran. Noe vi egentlig forventet! Ikke like alvorlig som forrliggende morkake! Så er ikke beskymret.

Men det jeg lurer på er; dere som har født før og hadde morkaken foran når begynte dere å merke spark?

Hittil har vi, lege og jordmor slitt litt med å finne hjerteslag til babyen, fordi de hører bare meg. I tillegg vil jo babyen bruke morkaken som en boksesekk i førsten, så venter ikke å merke noe liv enda..

Bare litt nysgjerrig kan du si:-)

Jeg hadde den på fremre vegg med nr.2. Kan ikke si jeg merket noe forskjell fra nr.1..
Kjente spark utenpå i uke 19 med første og ca 18 med andre. .

Jeg hadde første på framveggen og har på bakveggen denne gangen. Merker stor forskjell. Lurer på om jeg kjente første spark ca uke 17 sist, og deretter noen uker før det kjentes daglig. Denne gangen kjente jeg regelmessig kiling, senere dulting, fra uke 15. Det hjalp at jeg visste hvordan det skulle kjennes ut, men jeg syns forskjellen har vært veldig tydelig den siste måneden, og tror morkakeplasseringa har gjort stor forskjell.

Jeg hadde morkaka bak sist gang og foran nå. Merker STOR forskjell. Sist gang kjente jeg spark tidligere og tydeligere. Kjenner spark daglig nå, men bare når de treffer laaang nede. Ellers kjenner jeg de, men de er veeeeldig svake ift. forrige svangerskap, så det er helt normalt :)

Jeg hadde den bak med første og på fremre vegg nå. Merker også stor forskjell. Kjenner ikke så mye liv enda, bare litt romstering og litt dulting helt nederst. Håper sparkene kommer snart :)vil ikke være en av de som nesten ikke kjenner liv gjennom hele sv.skapet. Sliter forresten også med å finne hjertelyden.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Last edited:
Har morkaken fremme jeg også. Kjente de første ordentlige sparkene i helgen, men har kjent liv i noen uker allerede. Hørte hjertelyd hos jordmor i uke 15. Er 19+4 i dag.

Sist jeg var gravid, altså som førstegangs, kjente jeg liv første gang ca når jeg var kommet like langt som nå. Hadde da morkaken bak.

Det med å kjenne liv er jo veldig individuelt. Babyen har jo relativt stor plass enda så det kommer litt an på hvor den har lagt seg også tenker jeg...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg hadde morkaken forran på magen sist og kjennte ikke spark før i uke 22. Er nå 18+1 og kjenner fortsatt ikke noe og mistenker at det er morkaka forran nå også. Kjennte lite spark hele svangerskapet sist.

Jeg har hatt morkaken framme med alle mine 3 :) Merket bevegelse med nr 1 i uke 14 og spark i uke 17, med nr 2 merket jeg ingenting før i uke 19 å da var det kraftige spark som kunne ses utenpå å nå med nr 3 har jeg kjent liv siden uke 14-15 og tydelige spark siden uke 16 :) er 18+3 nå å kjenner spark utenpå også :) Hjertelyden har jeg hørt med alle 3 siden uke 9-10 :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Var uke 22 med første før jeg var sikker på at det var babyen. Hadde også morkaken foran.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har også det. Men kjenner spark likevel :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp