Morkaken foran livmorhalsen

Fossblødde i går natt, ble kjørt til legevakten og videre sendt til sykehuset. Det var morkaka igjen og fikk forbudt om å reise til utlandet. Jeg fikk høre at morkaka ligger i åpningen på livmorhalsen. Jeg fossblødde ikke mer så fikk dratt hjem for å ta det med ro og slappe av. Skal på kontroll til torsdagen. Jeg lurer på om dere har opplevd det samme? Jeg prøver å ha ro men er redd og det når legen sier det er en 50% det går bra eller ikke selvfølgelig blir jeg bekymret. Vi skulle egentlig reise til Madrid i dag men glad jeg er hjemme. Blør enda men er ikke foss. Forrige gang blødde jeg også men ikke som denne gangen da det rant ned bena og var kuagulert blød. Er redd.

Jeg har også diagnose placenta praevia
Jeg har blød 3 ganger: i uke 10, 12 og 16
I uke 12 kom det masse, bukser og alt var fyllt med frisk rød blod. Gikk til Bergen legevakt, de målte blodtrykket mitt og sendte meg hjem igjen. Utrolig, kan fortsatt ikke skjønne hvordan er det mulig? (Er litt irritert på norsk helsesystem siden det skjedde)
Men ok. I dag er jeg gravid 19+0 og fortsatt sykemeldt 100%.
Har/hadde en tung fysisk jobb og kan ikke arbeide. Det er forbudt å ta lange turer, løfte tunge ting. Så man må ta det rolig, veldig rolig.
Det går nok bra med deg.

Jeg har også diagnose placenta praevia
Jeg har blød 3 ganger: i uke 10, 12 og 16
I uke 12 kom det masse, bukser og alt var fyllt med frisk rød blod. Gikk til Bergen legevakt, de målte blodtrykket mitt og sendte meg hjem igjen. Utrolig, kan fortsatt ikke skjønne hvordan er det mulig? (Er litt irritert på norsk helsesystem siden det skjedde)
Men ok. I dag er jeg gravid 19+0 og fortsatt sykemeldt 100%.
Har/hadde en tung fysisk jobb og kan ikke arbeide. Det er forbudt å ta lange turer, løfte tunge ting. Så man må ta det rolig, veldig rolig.
Det går nok bra med deg.

Tusen takk for at du deler med meg [emoji173]️veldig godt å vite at jeg ikke er alene. Har vært så redd men innlegget ditt gir meg håp[emoji177] håper alt går bedre med deg og babyen din også.

Tusen takk for at du deler med meg [emoji173]️veldig godt å vite at jeg ikke er alene. Har vært så redd men innlegget ditt gir meg håp[emoji177] håper alt går bedre med deg og babyen din også.

Det går bra. Når jeg fikk diagnosen googlet jeg mye. Har du hatt oul? Jeg hadde og skal igjen opp der i svangerskapsuke 28. For å sjekke om morkaken har flyttet seg. Hvis ja blir alt bare super! Hvis ikke da blir det keisersnitt. Man kan ikke føde selv med placenta praevia. Hvis jeg husker riktig da rund 95% av de som har fått diagnosen kan føde selv. Det vil si at morkaken flytter til en skal føde.
Husk å ta det med ro og ikke løft, ikke gå for mye, ikke gjør noe anstrengende. Og du er ikke alene, det finnes sikkert mange flere i januargruppe som har fått det samme diagnosen.

Det går bra. Når jeg fikk diagnosen googlet jeg mye. Har du hatt oul? Jeg hadde og skal igjen opp der i svangerskapsuke 28. For å sjekke om morkaken har flyttet seg. Hvis ja blir alt bare super! Hvis ikke da blir det keisersnitt. Man kan ikke føde selv med placenta praevia. Hvis jeg husker riktig da rund 95% av de som har fått diagnosen kan føde selv. Det vil si at morkaken flytter til en skal føde.
Husk å ta det med ro og ikke løft, ikke gå for mye, ikke gjør noe anstrengende. Og du er ikke alene, det finnes sikkert mange flere i januargruppe som har fått det samme diagnosen.

Ja det ble tatt ultralyd i går og for ca 2 uker siden. I går sa de at babyen lever og spreller men er morkaken som er i veien her og dermed måtte jeg avlyse turen til Spania. Legen sa også at det kan gå bra som det ikke kan gå bra er kun vente å se og der stresset jo jeg. Er redd men har også Google å fått lest meg opp om at det kan gå bra. Jeg håper bare at denne svangerskapet og babyen skal ha det bra. Hvordan føler du deg? Jeg er veldig sliten merker jeg.

Back
Topp