Morkaken for langt nede

Mine3nydelige

Elsker forumet
Dere som har hatt morkaken for langt nede. Slik att dere ikke kan føde..Har dere fått vite det på vanlig ul eller har det blitt oppdaget senere i svangerskapet???

MIn var foranliggende. Oppdaget ved at en flik revnet sånn at jeg fossblødde. Dette skjedde i uke 13. Men når jeg var 18 uker på ul, så var den der den burde være.. Så jeg kunne føde normalt når den tid kom..

De ser det nok somregel på vanlig UL. Jeg fikk beskjed om at det var i grenseland her, men at den somregel ville flytte seg oppover etterhvert som magen vokste.[:)] Og det gjorde den.

Min lå forran åpningen. Og det fikk jeg vite på ordinær ul. Var så på 3D ul i uke 28, og den lå fortsatt forran. Så i uke 32 var jeg på min siste ul for å sjekke om den hadde flytta på seg, og det hadde den[:D]

Min lå på forsida - og langt nede - da jeg var på ordinær UL.

Skal på ny UL når jeg er 28-29 uker på vei, og hun som tok UL på meg, sa at morkaka flytta seg i 90-95 prosent av tilfellene.

På vanlig ul så sa de ikke noe om det..Men i dag så synes legen min att den lå litt langt nede.
Men skal på 3d ul om 4 uker så får høre hva de sier da...[&:]

Jeg hadde forliggende (ikke foranliggende) morkake, placenta previa som ble oppdaget tilfeldig på UL i uke 30.

Var på sjekk hver uke etter det men den trakk seg ikke tilbake, og legen trodde heller ikke den ville flytte seg.
I uke 34 fikk jeg derfor beskjed om at jeg skulle ha planlagt KS i uke 37.

Endte opp med akutt ks uke 35+2 men det er en annen historie[8D]

På ordinær ul oppdagert jordmor at den lå foran åpningen liksom.. Jeg skal tilbake på kontroll i uke 32 for å sjekke at den har fjernet seg.. [:)]

fikk vite det på vanlig ul, å hadde ny ul i uke 34 å den hadde ikke flytta på seg.. fikk planlangt ks men vannet gikk 18 dager før tiden så ble akutt ks!

Back
Topp