Morkake til middag, anyone?

ElisabethR

Forelsket i forumet
Snubla over denne saken...:
http://nymag.com/print/?/news/features/placenta-2011-8/

(... og den fant selvsagt fluksens veien hit for deg som vil lese på norsk!)

Så, eh, ja? Noen som har tenkt å blande morkake i smoothien? "After the birth, I threw a chunk of placenta in the Vitamix with coconut water and a banana."
ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!

Gulp... ja, vi må få på plass bedre smileyer, for det er INGEN som kan beskrive hvordan jeg føler meg etter å ha lest dette her!!! 

Jeg har hørt at i Kina (seff...) kan man tørke og pulverisere morkaka og spise den som kapsler!!!

Morsmelksvafler virker plutselig som fullstendig alminnelig mat...emoticon

*grøss!*

Når jeg var på fødselsforberedende, fortalte jm at en fødende hadde tatt med seg en liten frysebag. "jøss, det var jo lurt" tenkte jm. Sikkert i god tro at den inneholdt drikke e.l. Men nei da, damen skulle ha med seg morkaka hjem :P Gugg!

ææææææsja meg!! blæ

Jordmor spurte om vi var interessert i å ha morkaken... Hun viste oss den og snakket om folk som spiser dem. Mener jeg har hørt noe om at dette er helt vanlig i scientologien.
Da jeg jobbet i dagligvarebutikk kom en mann, dagen før morsdag, og spurte om vi hadde morkaker.. Jeg ble litt paff med det samme, men skjønte raskt at det måtte være morsdagskaker han var ute etter...   Nå er jeg ikke like sikker.......... Kanskje han ville ha morkake... Yummiiii!

Ja, er ikke det helt naturlig da? Eeeh, nei, ikke i min verden. Men eskimoene spiser morkaka etter fødsel, det er visst en viktig kilde til proteiner og mineraler som de fødende ikke har tilgang på... øøøh... er det Grønnland de er fra? Gud så dum jeg føler meg nå..

MiLfYwAy skrev:
Ja, er ikke det helt naturlig da? Eeeh, nei, ikke i min verden. Men eskimoene spiser morkaka etter fødsel, det er visst en viktig kilde til proteiner og mineraler som de fødende ikke har tilgang på... øøøh... er det Grønnland de er fra? Gud så dum jeg føler meg nå..

Blond?  :P
ja, det er grønnland :)

uhh... Jeg har nærbilde av min morkake, og den ser ikke videre delikat ut.. Altså den er jo trivlig, på sin måte! Men trukke jeg hadde kokt suppe på'n akkurat..

WishMeLuck skrev:
uhh... Jeg har nærbilde av min morkake, og den ser ikke videre delikat ut.. Altså den er jo trivlig, på sin måte! Men trukke jeg hadde kokt suppe på'n akkurat..

Kan jo hende den hadde blitt god om du hadde laget fersk suppe på den... Eller kanskje i en lapskaus?

DenicaD skrev:
emoticon

Yuna skrev:
Holy S*it!
Mangler ord her..

*kvalm*

NASTY!!!

Var det ikke Tom Cruise som skulle spise den engang i tiden? huff ekkelt......

nussnøff skrev:
NASTY!!!

Var det ikke Tom Cruise som skulle spise den engang i tiden? huff ekkelt......

Hahaha ja, jeg leste det, jeg også. Men HAN er vel ikke akkurat representativ for "vanlige folk"...
jeg prøver å finne ut for meg selv her hvorfor jeg blir enda kvalmere ved tanken på å spise min egen (eller babyens??? hvem eier den, egentlig??) morkake enn ved tanken på å spise min egen fot. Eller lever. Ikke at det er delikat, men morkake er liksom enda verre... men hvorfor det, egentlig? Synes bare ordet "morkake"er ekkelt, de kunne godt ha funnet på noe annet.

Jeg burde rapportert denne tråden for støtende innlegg... også når man logger seg på her, så kommer det et digert bilde av morkake.
Jeg ble skikkelig kvalm, og småen her ble redd. Og denne tråden her gjør meg skikelig kvalm....

Å æsj angrer på jeg logga meg på BV rett før vi skal ut å handle middag!
En ting er hvertfall helt sikkert, jeg er søren med glad jeg lå bak et forheng og slapp å se den *pjuk* Litt for blodig for min del...

I Storbritannia var det helt normalt inntil for veldig kort tid siden...

Det kan være så vanlig det bare vil altså, men det er jo helt helt sykt. Jeg blir kvalm av tanken.

Akkurat som jeg synes "orgasm birth" er like sjukt.

Back
Topp