Morkake- symfysemål..

L24

Glad i forumet
Hei!
Var hos legen her om dagen og han målte magen min dvs morkaken og han sa den var veldig stor til hvor langt jeg var på vei. Han lurte rett og slett på om jeg var 4-5 uker lenger på vei eller at jeg ventet tvillinger !!! Så jo ikke noe av dette på ul da jeg var der. Fikk også beskjed om å vente å se til jeg skulle til jordmor i begynnelsen av desember. Så fikk jeg høre hennes mening også. Noen her som har opplevd dette? Ble litt oppskaket jeg nå...
Vet jo at faren min er tvilling men he he ja hva kan jeg si..

På bildet ser du jo ikke så veldig stor ut synes jeg da... Hm! Vi har tvillinger på begge sider, i annethvert ledd, men det var bare en inni der... Lykke til da....

Mitt sf-mål nå på mandag (var da 23 fullgåtte uker) var 23 cm, jordmor mener det er LITT i meste laget, ligger helt øverst på det grønne feltet. Men kan jo være mange grunner til at magen er stor da[:)]

har hørt at hvis en er litt kort i kroppen så kan symfyse-målet være litt lavt selv om magen er rund og fin.blir på en måte trykt litt mer sammen..vet ikke om dette har noen invirkning på deg da men...

innlegget var egentlig ment som svar på mie83...[:D]

jeg er ganske høy(1,75 cm).
SF målene mine i uke 19 var 18,5 ca.
Vet ikke om det har noe å si om man er lav eller høy jeg.

noen sier at de som er små får ofte litt rundere og større mager fordi en har mindre plass til rådighet..har sett noen høye jenter som ikke ser gravid ut før de er 6mnd på vei,men vi korte vises det på etter 3-4mnd.men det varierer sikkert. hos meg er det ihvertfall ingen tvil [:D].

Jeg ble målt til 23 cm sist, da var jeg 21 1/2 uke - godt over både gjennomsnitt og det grønne feltet. [8|]
Men i følge jordmor trengte det ikke bety noe som helst. Magen kunne visst vokse litt i rykk og napp.
Tror ikke det er noe å bekymre seg over, i alle fall!

har dere vært hos jordmor nå nettopp?.skal den 16 nov..er spent på hvordan det ligger ann.føler at jeg har vokst bra siden sist..da lå jeg akkurat på den rød streken.

føler du at du har fått gravidemage nå da kjersti??? husker for en stund siden at du følte at det ikke skjedde noe liksom[:)]

var hos legen i dag.hadde symfysemål på 22| og ligger akkurat på¨den røde streken.syns magen min ser stor ut men så er jeg ganske lita også da....vokser og trives gjør den ihvertfall.[:D]

Hei.

Var på kontroll hos legen på fredag og da måtte jeg spørre om hvordan dette fungerer. Han sa at det skal ikke ha noe å si om man er stor / liten, det er jo livmoren de måler. Eneste forskjellen er at legene får en "lengre vei å gå" når de måler på de litt større.

hei...

Var hosjordmor i dag 24+4 og da målte hun magen min til 22. Ble også 100% sykemeldt på grunn av høyt blodtrykk [:@]
Hva skal jeg bedrive dagene med da??!!

Var til kontroll i går jeg, og da var st-målet mitt 27cm. Magen tyter ut her, ikke snakk om at denna ungen ligger INNI magen! Triver best utapå han[:)]

Blodtrykket mitt også er på vei oppover nå, hadde stigi ganske mye på bare to uker, så må til ny kontroll om ei uke. Og fortsatt full sykemelding. Akkurat nå er det egentlig helt greit, liksom nok som skjer nå før jul, om ikke man skal få gjort alt i tillegg til jobben[:)]

var på kontroll igjen denne uka.26+5.da hadde jeg et symfysemål på 25 så jeg holder meg fortsatt på den røde streken heldigvis..men vekta stiger........[8|]

Back
Topp