morkake spm=)

2 tette

Glad i forumet
Noen som har opplevd morkaka foran? Vet dere om man får det i alle svangerskap hvis man har hatt det? Hadde morkaka foran med jentungen og føler jeg gikk glipp av mye. Misforstå meg rett storkoste meg som gravid, men den var godt rundt henne og hun var i tilleg en rolig baby=) Så sambo fikk kjenne spark en gang for hun kom aldri "igjennom".. Håper jeg får en annen opplevelse nå=)

Tror det er helt tilfeldig, lurer på om ikke jeg hadde det med førstemann, de sa i hverfall at jeg hadde "foranliggende" morkake og derav fikk uskarpe UL bilder, men jeg kjente spark og sånn, i hvertfall fra uke 18-19. Med nr 2 var det ikke sånn og da kjente både jeg og samboer spark allerede i uke 12.

Det er helt tilfeldig. hadde det sist, men har ikke hatt det med de andre.

Kommer an på hvor spiren implanterer seg selv rett og slett =)

Hadde foranliggende forrige gang, tok litt tid før jeg kjente spark, men når jeg først kjente de var de der hele svangerskapet. Kjente spark første gang i uke 15 eller 16 tror jeg.

Siden morkaken fungerer litt som en pute på forsiden av magen, hadde jeg to turer på sykehuset i løpet av svangerskapet fordi jeg ikke hadde kjent liv på nesten 24 timer. Alt var bra, bare "puten" som tok av for sparkene.

Back
Topp