Morkake på magesiden....?

HanneBlomst

Flørter med forumet
Var på OUL i dag og fikk beskjed om at morkaken lå fint til på magesiden. Tenkte ikke på å spørre der og da, men det betyr at den ligger på fremsiden, ikke sant? At jeg ikke vil se de morsomme bevegelsene som sist, da den lå mot ryggen? Merker at det gjør meg litt trist, egentlig, særlig siden jeg nå har et barn som sikkert kunne hatt mye glede av å se og kjenne det.

Når jeg tenker tilbake til sist gang jeg var gravid så syns jeg også å huske at jeg kunne se bevegelsene fra utsiden veldig tidlig, og syns det var litt rart at jeg enda ikke hadde kjent/sett dette.

Jaja, jeg skal vel prise meg lykkelig for at alt så fint og normalt ut :shy:

Var på OUL i dag og fikk beskjed om at morkaken lå fint til på magesiden. Tenkte ikke på å spørre der og da, men det betyr at den ligger på fremsiden, ikke sant? At jeg ikke vil se de morsomme bevegelsene som sist, da den lå mot ryggen? Merker at det gjør meg litt trist, egentlig, særlig siden jeg nå har et barn som sikkert kunne hatt mye glede av å se og kjenne det.

Når jeg tenker tilbake til sist gang jeg var gravid så syns jeg også å huske at jeg kunne se bevegelsene fra utsiden veldig tidlig, og syns det var litt rart at jeg enda ikke hadde kjent/sett dette.

Har også morkaka på framsiden denne gangen, hadde bak sist.
Håper man kan se og kjenne litt bevegelse utenpå magen etter hvert, men blir sikkert en del senere denne gangen. Kjenner minimalt med liv i hvertfall, 18+6 i dag. Sist kjente jeg fra ca uke 16 som førstegangs, så veldig uvant! :p

Det betyr nok at den ligger på fremsiden ja og at babyen sparker i morkaken slik at bevegelsene vil bli annerledes. JEg hadde morkake på toppen/bak sist og på fremre vegg denne gangen - det er stoor forskjell, Både i hvordan bevegelsene kjennes ut og hvor tidlig jeg kjente dem. Kjente mye mer forrige gang, kraftigere og tidligere utenpå. I går var jeg 19+0 og kjente det første sparket utenpå magen, men det var mindre karateaktig enn sist. Tror likevel man vil kjenne mye liv etterhvert som babyen har blitt litt større, båden utenpå og inni.

Jeg kan trøste deg med at du vil både kjenne og se bevegelse i magen. Det kan bare ta litt lenger tid. Og så blir det ikke så mye akkurat der morkaken ligger, det blir rundt den om du skjønner? :)

Eg har også placenta på framsida. Kjente liv så smått frå veke 12, og (veke 20) både kjennes og sees det lett frå utsida.

jeg hadde på framsiden med begge mine 2 første og det var aldri noe problem å kjenne spark hverken på utsiden eller innsiden. Kjente spark fra uke 16 ca.
Nå ligger den foran åpningen å det ser ut til at den ligger godt der:sorry:

Jeg har også morkaka forran denne gangen. Utrolig stor forskjell fra bak forrige gang. :meh:

Har også morkaken foran denne gangen kontra bak i sist svangerskap. Stor forskjell og det har bekymret meg litt med lite liv denne gangen selv om jeg vet at det er en grunn til det. Men idag har jeg vært på ultralyd og fått bekreftet at babyen har det fint ❤ Så blir det nok mer liv etterhvert :happy:

Sniker fra februar: jeg har også forran, og kjenner likevel masse liv. Nå har jeg ingenting å sammenligne med, men både jeg og samboer kjenner babyen sparke og det har vi gjort en god stund. Er 24+1 i dag! :)

Har også morkaka forran, og er SÅ SJALU på de som kjenner masse allerede. Har ikke kjent verken luftbobler, sommerfugler eller fiskehaler ennå :arghh:

Jeg har en teori om at dere som kjenner likevel er tynne...? Stemmer det?

Ikke at jeg er tjukk selv, men er nok litt polstret :joyful: 80kg(uke19) og 170cm.
Men så er jeg førstegangs også, mulig jeg har kjent noe men ikke skjønt hva det er...
Har liksom fått bekreftet flere ganger at det er mye aktivitet der inne. H*n har fått kallenavnet Sprellemann :love2

Har også morkaka forran, og er SÅ SJALU på de som kjenner masse allerede. Har ikke kjent verken luftbobler, sommerfugler eller fiskehaler ennå :arghh:

Ikke at jeg er tjukk selv, men er nok litt polstret :joyful: 80kg(uke19) og 170cm.
Men så er jeg førstegangs også, mulig jeg har kjent noe men ikke skjønt hva det er...
Har liksom fått bekreftet flere ganger at det er mye aktivitet der inne. H*n har fått kallenavnet Sprellemann :love2

Jeg er ikke syltynn, men har litt mageflesk :p 160 og 70 kg nå, så det blir vel ca samme fordeling av spekk som deg siden du er 10cm lenger. Og det tok LANG tid før jeg kjente nå. Men jeg kom på nå at jeg faktisk fikk beskjed om at morkaka lå på fremre vegg sist også, men da lå den også litt på toppen og mot siden. Morkake på fremre vegg er altså ikke det samme for alle, for denne gangen er den virkelig på hele fremre vegg, ikke noe på toppen av magen, ikke noe på baksiden. Morkaka kan også flytte litt på seg, så man kan få beskjed om at den er foran også kjenner man plutselig masse liv fordi den har trukket seg litt oppover likevel, fikk jeg beskjed av jordmor sist :)

Jeg har begynt å kjenne en del liv den siste uka, er 20+3 i dag, noen spark utenpå. Men det er virkelig en ENORM forskjell fra sist da babyen sparket rett i livmoren og ikke via morkaken. Jeg må også ligge for å kjenne mest foreløpig, med forrige kunne jeg kjenne mye både sittende og liggende på samme tidspunkt.
Kjente jevnlig liv fra uke 15/16 sist, utenpå i uke 17. Denne gangen jevnlig fra slutten av uke 18 - men foreløpig så mye svakere enn forrige svangerskap og ikke hver dag jeg kjenner noe mer enn ett lite dult heller.

Sniker fra februar: jeg har også forran, og kjenner likevel masse liv. Nå har jeg ingenting å sammenligne med, men både jeg og samboer kjenner babyen sparke og det har vi gjort en god stund. Er 24+1 i dag! :)

Man skal heldigvis kjenne masse og kraftig liv etterhvert uansett, men jeg tror de som er mest urolige har et svangerskap fra før med morkake på bakside og for min del kjente jeg da jevnlig fra uke 15 og utenpå i starten av uke 17. Nå kjente jeg utenpå i slutten av uke 19. "bare" 2,5 uke senere, men de 2,5 ukene kjentes sååå langsomme :hilarious: og enda er jo sparkene svakere enn i uke 17 forrige gang, selv om jeg er halvveis ut i uke 20 :cool:

Jeg har morkaka foran denne gangen og ser ikke bevegelse utenpå ennå fordi pulsen min er myyye tydeligere i magen når som morkaka ligger foran der. Så om jeg ligger på ryggen ser jeg bare magen bevege seg pga puls. Enn så lenge da. Er 22+1

Sniker fra mars 20

170 høy og rundt 95kg ved positiv test. Ikke tynn med andre ord.
Fikk bekreftet på oul (18+5) at det var baby jeg hadde kjent den siste uken. Fikk første mistanke rundt 16+3, hadde rar følelse i magen hele dagen. Samme følelse kom en liten uke senere, også ble det bekreftet på oul uka etter det.
Husker ikke helt første gang det viste utvendig.

Tror lille har snudd seg innover, for jeg har kjent veldig lite i dagesvis, med unntak av smertene nedentil som jeg tror er baby som karatesparker livmormunnen..

Kjenner faktisk masse liv her, særlig mot blæra :woot:men syns bare det er litt synd at jeg ikke vil få de morsomme tydelige arm/fot-trykkene ut mot magen.

Tror lille har snudd seg innover, for jeg har kjent veldig lite i dagesvis, med unntak av smertene nedentil som jeg tror er baby som karatesparker livmormunnen..

Min er foreløpig også veldig stille i dag, var sånn en periode i forrige uke, så tror nok det skjer når lille snur seg med ryggen ut ja. Skikkelig kjedelig og nok til å gjøre meg ganske bekymra hverfall :rolleyes: Håper de snur seg litt mer utover straks.

Min er foreløpig også veldig stille i dag, var sånn en periode i forrige uke, så tror nok det skjer når lille snur seg med ryggen ut ja. Skikkelig kjedelig og nok til å gjøre meg ganske bekymra hverfall :rolleyes: Håper de snur seg litt mer utover straks.

Ja, kjenner også at jeg begynner å bli ganske bekymra. Var så veldig mye romstering en stund, men nå har det som sagt vært veldig stille i flere dager.. Ble ikke noe bedre av at jeg sitter og ser på Fødeavdelingen hvor det ene paret forteller om en tidligere dødfødsel, hvor det hadde blitt stille i magen :(

Ja, kjenner også at jeg begynner å bli ganske bekymra. Var så veldig mye romstering en stund, men nå har det som sagt vært veldig stille i flere dager.. Ble ikke noe bedre av at jeg sitter og ser på Fødeavdelingen hvor det ene paret forteller om en tidligere dødfødsel, hvor det hadde blitt stille i magen :(

Nå drakk jeg litt cola, la meg ned og kjente etter og fikk da et lite spark ❤

Huffda :( mest sannsynlig bare den lille som har snudd seg. Husker dette var forrige svngerskap også, at det kunne være mye mer stille en periode selv om morkaken var på et annet sted. Så husker den bekymringen. Men forhåpentligvis er det bare noen uker til de er litt større og livaktige der inne hver dag ❤️
Og hvis ikke, mistenker jeg at jeg blir å løpe med dørene til føden :hilarious: :bag:

Back
Topp