Morkake,-og navlesnorprøve

tulips

Forumet er livet
Himmelbarn
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Septemberskattene 2023
Fikk dere noe ordentlig/klart svar på den? Snart får vi svar på den prøven. Jeg er spent, og jeg gleder meg liksom. NIPT var negativ, så jeg tenker mye på at vi kanskje ikke får noe ordentlig/klart svar.
 
Fikk dere noe ordentlig/klart svar på den? Snart får vi svar på den prøven. Jeg er spent, og jeg gleder meg liksom. NIPT var negativ, så jeg tenker mye på at vi kanskje ikke får noe ordentlig/klart svar.

Ja, mener endelige resultater kom 8-10 uker etter fødselen. Hadde en ettersamtale 6 uker etterpå hvor vi fikk sikker årsak, men da hadde jeg også tatt fostervannsprøve 3 måneder tidligere så den var ferdig analysert tidligere.
Har du fått satt opp ettersamtale på sykehuset?
 
Ja, mener endelige resultater kom 8-10 uker etter fødselen. Hadde en ettersamtale 6 uker etterpå hvor vi fikk sikker årsak, men da hadde jeg også tatt fostervannsprøve 3 måneder tidligere så den var ferdig analysert tidligere.
Har du fått satt opp ettersamtale på sykehuset?
Hadde en tlf-samtale med en sykepleier 2 uker etter fødsel, det var bare sånn «hvordan går det med deg?». Neste blir tlf-samtale med legen, som da vil gi oss resultatet på morkakeprøven :shy:
 
Hadde en tlf-samtale med en sykepleier 2 uker etter fødsel, det var bare sånn «hvordan går det med deg?». Neste blir tlf-samtale med legen, som da vil gi oss resultatet på morkakeprøven :shy:

Så rart at alt er på telefon.. er jo litt annerledes å treffes fysisk. Men håper dere får noen svar da, nipt sjekker vel bare noen få trisomier mens prøve fra morkake kan sjekke for veldig mye mer, så er godt mulig det finnes noen svar der likevel ❤️
 
Så rart at alt er på telefon.. er jo litt annerledes å treffes fysisk. Men håper dere får noen svar da, nipt sjekker vel bare noen få trisomier mens prøve fra morkake kan sjekke for veldig mye mer, så er godt mulig det finnes noen svar der likevel ❤️
Ja :Heartred
 
Ja, det fikk vi. Mener det tok er par måneder etter fødselen. Fikk rapporten en stund før ettersamtalen.
 
De sjekket navlesnoren etter min senabort. Jeg husker ikke hvor lang tid det gikk, men jeg er veldig sikker på at det ikke gikk mer enn 6 uker. Tror det var kortere også. Da bekreftet de trisomi 18 som de mistenkte, og kunne si oss med sikkerhet hvilket kjønn han egentlig var (det hadde de ikke sett på UL til tross for at jeg var langt ut i uke 21 da de sjekket)
 
Nå dødde begge mine babyer av seg sjølv, uten noko mistanke, så kanskje ikkje det samme. Men Ingen av testene viste noko heller, så var ingen svar å få på nokon av dei. Det var ganske hardt, og spesielt vanskelig i neste svangerskap med så mykje usikkerhet.. men, det gjekk fint ❤️ sikkert ikkje det du ønsker å høre, men tenkte kanskje det kan være greit å høre likevell. Nokon gonger får ein berre ikkje svar ein ønsker dessverre..
 
Fikk svar på obduksjon og navlesnorprøve (?) 5-6 uker etter medisinsk abort (i uke 12). En lege som ringte meg, fordi jeg ikke ønsket å komme til sykehuset etter den vonde erfaringen der.

Fikk en del svar, bl.a. at diagnosen (akrani) mest sannsynlig var oppstått spontant og var uflaks, at vi kunne bare prøve igjen ingenting stod i veien for det. Ingen kromosomavvik, men er jo likevel redd for gjentakelsesfare på det alvorlige avviket/misdannelsen.

Opplevde SA noen måneder senere, men i uke 8 og hjemme midt på natten, så var ingenting å analysere så aner ikke hvorfor det skjedde.
 
Back
Topp