Morkake nede

Seawave

Elsker forumet
Etter nok en blødning ble det tatt nok en UL, og nå var jeg kommet langt nok til at dem kunne se at morkaka ligger litt langt nede (som trolig forklarer blødningene).
Dem sier at den kan vokse oppover, men jeg lurer litt på erfaringene på dette området. Er det oftest at den vokser oppover og man kan føde normalt, eller er det ofte at den forblir nede og man må ta KS når det blir påvist morkake langt nede i første trimester?

Er livredd for å måtte ta KS, da jeg elsker å føde, og fødselsforløpet har ganske mye å si for min tilknytning til barna (sleit i mange år etter en hendelse under/etter fødsel med førstemann).

Eg kjenner mange som har fått den beskjeden, og med alle så har morkaken flyttet seg før fødsel. Hos hun ene flyttet den seg så seint som bare noen uker før fødsel.

Jeg hadde morkaka langt nede forrige gang. Blødde også. Trakk seg fint opp og jeg fødte på vanlig måte.

Hadde det med førstemann på ul i uke 20.

Fikk ny ultralyd for og sjekke en gang mellom uke 30 og 35 å da hadde den flyttet seg. Tror nok at den som oftest flytter seg etterhvert.

Jeg hadde det i ene svangerskapet, den hadde flyttet seg på kontroll i uke 32 . Det er veldig vanlig at den flytter seg:) jeg kjenner også flere som har hatt det og den har flyttet seg til alle.

Back
Topp