Morkake foran

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
Flere som har dette?

Jeg kjenner sjeldent spark/liv, vet de vil bli sterkere etterhvert altså. Men på TUL var baby kjempeaktiv, så hadde forventa å kjenne oftere og mer nå (uke 16, snart 17).

Om jeg prøver å lete etter hjertelyden med doppler så kan jeg kjenner kraftigere spark/dytt hvis jeg treffer riktig, baby blir vel irritert :eek:

Dere som eventuelt har hatt morkaken foran tidligere svangerskap, når kjente dere skikkelige spark?
 
Ja , jeg har morkake foran men kjenner liv nå nesten hverdag men ikke vær dag …Bruker doppler jeg også og hører hjertelyden og at hun spenner .. uke 16 hær også. Og har kjent spark i noen uker nå.. men kun inni magen kan ikke se det på utsiden enda.. min 2 graviditet .. kjente ikke så tidlig med nr 1.. men det er veldig forskjellig og de sier i grunn at en kjenner det senere med morkaken foran…
 
Last edited:
Tredje graviditet. Tredje gang jeg har morkake foran. Kjente liv fra uke 16 med nr. 2. Usikker med nr. 1, men litt seinere. Nå er jeg ganske sikker på at jeg kjenner liv, men er vanskelig å skille tarmer og baby, men jeg vet at noe av det er babyen. Så tror ikke det er så lenge til jeg klarer å skille forskjell.

14+5 i dag.

Poenget er vel; det går an å kjenne liv før, men det er individuelt, og stort sett ikke noen grunn til bekymring hvert fall. Det er for tidlig til å skulle kjenne liv daglig for de fleste.
 
Last edited:
Flere som har dette?

Jeg kjenner sjeldent spark/liv, vet de vil bli sterkere etterhvert altså. Men på TUL var baby kjempeaktiv, så hadde forventa å kjenne oftere og mer nå (uke 16, snart 17).

Om jeg prøver å lete etter hjertelyden med doppler så kan jeg kjenner kraftigere spark/dytt hvis jeg treffer riktig, baby blir vel irritert :eek:

Dere som eventuelt har hatt morkaken foran tidligere svangerskap, når kjente dere skikkelige spark?
Har også morkake foran. Skulle høre etter hjertelyd hos jordmor og hun fikk noen skikkelige dunk mot doppleren. Vi fant lyden men var mye vanskeligere enn første da jeg hadde morkaken bak
 
Jeg har morkake bak og kjenner ingenting enda, 15+1.
 
Er 17+6 og har morkake foran. Kjenner ikke spark ennå. Det er noen bevegelser av og til, men kan ikke si sikkert om det er jenta vår eller noe annet.
 
Jeg har også morkake foran. Tror kanskje jeg har kjent litt bevegelse, men mye mindre enn med første da den lå bak
 
Back
Topp