Morkake foran

Itsgonnabe3

Gift med forumet
It's gonna be May 2019
❤Januarlykke 2022❤
Februarlykke 2022❄️
På tul ble det observert at morkaka lå foran (har ligget bak de to andre gangene).

dere som har opplevd det samme: er det noen andre forskjeller enn at man kjenner liv senere? Tidligere har jeg hatt ekstremt aktive krabater hvor det står armer og bein ut i magen og hele bagen bølger når de snur seg :p blir det mindre «visuelt» med morkaka foran? Er det mer behagelig (mindre sparking) mao :angelic: og når kjente du liv første gang foran (gjerne sammenlignet med bak om du har prøvd begge)

Jeg hadde morkake foran sist, og kjente masse spark og liv! Kjente de første bevegelsene fra uke 14 :happy: men kommer sikkert litt ann på hvor høyt den liggger og? Tror min lå litt langt nede, om jeg ikke husker feil

Jeg hadde morkake foran sist, og kjente masse spark og liv! Kjente de første bevegelsene fra uke 14 :happy: men kommer sikkert litt ann på hvor høyt den liggger og? Tror min lå litt langt nede, om jeg ikke husker feil
Så koselig :Heartred husker jo at det var fint med masse aktivitet så håper det ikke blir så megastor forskjell

På tul ble det observert at morkaka lå foran (har ligget bak de to andre gangene).

dere som har opplevd det samme: er det noen andre forskjeller enn at man kjenner liv senere? Tidligere har jeg hatt ekstremt aktive krabater hvor det står armer og bein ut i magen og hele bagen bølger når de snur seg :p blir det mindre «visuelt» med morkaka foran? Er det mer behagelig (mindre sparking) mao :angelic: og når kjente du liv første gang foran (gjerne sammenlignet med bak om du har prøvd begge)
Jeg hadde morkake foran sist og kjente liv ganske sent. Den flyttet dog på seg og det ble etterhvert svært mye liv :hilarious: nå har jeg den bak og jeg har kjent liv siden 11+6 :) kjenner fremdeles ikke hver dag, men flere ganger i uken! 13+5 i dag

Følger denne tråden da eg også har morkaken forran...veldig spent på hvordan det blir denne gang i forhold til de andre to svangerskapene...

Hadde morkaken forran med nr 2, kjente liv ført i uke 21 da. Men når jeg først begynte å kjenne var det like tydelig som med nr 1. måtte inn for å sjekke at morkaken ikke låg forran åpningen, så ble en ekstra ul, men uten om det føler jeg ikke det var stor forskjell. Såg alle bevegelser og vendinger i magen. :)

Hadde morkake foran med begge de store, og kjente liv, men mest øverst og helt nederst i magen, ingenting midt foran.
Da magen var stor kunne jeg feks kjenne om rumpa eller hodet var opp.
Begge to lå konstant på høyre side i magen, sånn at høyre siden i magen var hard siden ryggen var der, mens venstre side var myk og squishy :)

Jeg har morkaka foran denne gangen også. Kjente tidlig liv med begge, og det var full aktivitet gjennom hele svangerskapet. Kjente bevegelsene godt. Var dog slankere sist graviditet, så usikker på om man kanskje kjenner mer når man er slank med morkaka foran? Hvis ungen ikke ligger langt bak mot ryggen.

Har hatt morkaka foran alle gangene, så har ikke noe å sammenligne med, men kjente vel ikke bevegelser såå sent.. kunne kjenne hvordan de lå og kjente masse bevegelser :)

Denne gangen er min foran ,og jeg merker
mye mindre enn i de andre graviditetene .

Sniker
Stooor forskjell for meg på svangerskap med morkake bak og morkake foran. Kjente utenpå magen fra uke 17 bal, og 23-24 utenpå med morkaken foran. Jeg synes aldri det ble så mye full fres som i svangerskapet hvor morkaka var foran, men fra rundt uke 30 var det ikke så stor forskjell i styrke lenger.
Tok også en måned lenger før jeg kjente daglig liv med morkake foran samme lignet med bak.
Edit: påvirker også hvor den ligger foran, om den er foran-foran eller mer foran og på toppen, eller mot en v sidene

Last edited:
Hadde morkaken foran sist. Begynte å kjenne liv fra 11+5. Kjente masse liv:Heartred Mannen kjente bevegelser fra uke 16/17 ca

Jeg har morkaken foran denne gangen. Kjenner senere liv enn med forrige..

Ser jordmor skriver i journalen at placenta er lokalisert på fremre vegg i uterus. Er det det samme? Hun nevnte ingenting om det.

Kjente liv fra uke 20 med førstemann og hadde morkaken bak. Har kjent liv siden slutten av uke 13 nå, og denne gangen ligger morkaken foran. Er i uke 19 nå og kan tydelig se bevegelser og spark på utsiden av magen, men skal legges til at jeg er veldig tynn da.

Back
Topp