Morkake foran vs morkake bak?

Merete:)

Andre møte med forumet
I mitt forrige svangerskap lå morkaka foran, nå ligger den visst bak ifølge UL i går. (Hvor alt viste seg å være så bra som det kan, forresten - jippi).

Hva kan jeg merke av forskjell? Mer spark, tidligere bevegelser? Som annengangs gravid merker man visst bevegelser og spark tidligere, når kan man regne med å kjenne det? Blir det mye verre spark enn forrige gang, fordi morkaka ikke "demper"? Synes det var bra heavy forrige gang jeg, begynte faktisk å grue meg litt nå.. hehe:) 

Noen med erfaring eller kunnskap?

hm! jeg har bare opplevd å ha den forran, så jeg vet ikke :P

Jeg hadde den bak sist og nå :) Vil tro du kjenner liv tidligere og kraftigere nå som livmoren ikke tar imot :) Jeg kjente hvertfall daglig liv fra uke 15 forrige gang :) Og kunne se det på utsiden av magen fra uke 16 :) Men så hadde jeg en hyper baby i magen (hun er det fortsatt :P) 

Denne gangen har jeg så vidt begynt å kjenne litt sprell nå, men ikke like mye som forrige gang, så krysser fingrene for at dette er en bedagelig type som har tid til å ligge i ro i større grad enn søsteren :) Så babyens aktivitetsnivå spiller også inn i forhold til styrke og kraft på sprak :)

Hadde den foran sist.. Merket spark bevegelser fra ca uke 17. Kjente jevnlig spart, men sjelden sånn at det var ubehagelig.. Denne gangen ligger den bak, så spent på forskjellen jeg også.. :)

Jeg er spent motsatt vei... Har to svangerskap med morkaka bak bak meg, nå ligger den foran. En venninne opplevde nettopp et med morkaka foran, etter å ha hatt første med bak, og hun sa man kjente liv på en veldig annerledes måte. Det er alt jeg vet.... Jeg syns jeg kjenner antydninger til liv, men er ikke sikker. Sist kjente jeg liv fra uke 14. Husker ikke når det gikk fra liv til spark, men det kjentes ut som han prøvde å sparke seg ut av magen hvertfall. Vekket meg hver eneste natt. Åh, gleder meg til å kjenne spark igjen :)

Forran sist, da kjente jeg i uke 20. Mulig jeg kunne kjent det før men ante ikke hva jeg skulle kjenne etter.

Bak nå og kjente liv 12+2.

Jeg hadde forran sist, og kjente ikke liv før uke 21! Eller,det var vel da jeg kjente det daglig og ble sikker på at det var bevegelser. Det var sent, håper på tidligere denne gangen! :-)

Back
Topp