Morkake foran utgang

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Noen av dere som har fått beskjed om morkakeplassering foran utgang? Evt. har hatt det før?

Selv har jeg det så jeg må tilbake på UL i uke 32.
Har vært inne til en ekstra UL underveis pga. blødninger og da lå fortsatt morkake foran utgangen (med beskjed om at den fortsatt kan flytte seg).
Sist vi sjekka var for ca 2 uker siden.

Legen frarådet meg også å ha sex...

Foran,men langt oppe her,så ikke fare. Men hørt at de som regel flytter seg oppover da,så kan jo godt hende din har gjort det innen uke 32 :-)

Jada, regner jo med det. Blir bare litt småstressa av de småblødningene jeg har hatt litt av.
Har jo jevnlig kontakt med sykehuset når det skjer men.. Skal på privat UL i uke 28 så regner med at legen kan fortelle meg det store svaret da ;)

Jeg hadde morkaka foran, men har nå flyttet seg. Som regel flytter den seg. Var på sjekk for 2 uker siden.

Skjønner at du tenker på det ja... Godt du blir fulgt opp da :-)

fikk også beskjed på ord.ul at jeg hadde lavtliggende morkake, så ska tilbake på kontroll i uke 32 :/ men ble ikke sakt noe om å unngå sex da :O

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

fikk også beskjed på ord.ul at jeg hadde lavtliggende morkake, så ska tilbake på kontroll i uke 32 :/ men ble ikke sakt noe om å unngå sex da :O

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Nei, jeg fikk heller ikke beskjed om å unngå sex.
Men hadde sex først en gang og da kom det bittelitt blod, så gikk det laaang tid og vi hadde sex igjen men da kom det mer blod og spesielt morgenen etter så da måtte jeg inn på sykehuset for å sjekke. Det kom av at penis (antakelig) hadde sprukket et blodkar nederst i morkaka.

Det var litt sjokkerende for når legen sto å pekte på skjermen under UL og viste hvor det hadde sprukket var jo det nesten rett ved hodet til fosteret så fikk litt følelse av at penis omtrent dunker barnet i hodet....

Det var da jeg spurte legen ''Så vi burde kanskje droppe sexen en stund da?''
Og da fikk jeg til svar ''Det ville jeg avstått fra ja''.
Han sa aldri hvor lenge etc. men skal spørre jordmor på mandag. Bobler ikke over av lyst her hjemme uansett. ;)

Jeg hadde placenta previa forrige svangerskap, og var satt opp til ny ultralyd rundt uke 32. Jeg var aldri plaget med blødninger, og den flyttet seg oppover slik som den skulle. Hvis den imidlertid ikke flytter seg opp og vekk fra åpningen, kan det bli snakk om keisersnitt i stedet for vaginal fødsel, men det vanligste er at den trekker seg oppover etter hvert som livmoren vokser.

Jeg hadde foranliggende morkake som lå langt nede sist gang, men den hadde flyttet seg når jeg var på ny kontroll i uke 28ish. Jeg hadde ingen komplikasjoner i forbindelse med det i og med at den flyttet seg oppover såpass tidlig.

Håper din har flyttet seg oppover til neste kontroll :)

Back
Topp