Morkake foran på magen

Fjellguri

Betatt av forumet
Juliknøttene 2022
Kjenner det er litt strevsomt med denne kjem mot min egen mage. Noen dager er ikke magen i ro i det hele, baby sparker og sparker… i dag he det vert noe romstrering med ikke tydelige spark, før nå når jeg skriver her.. ikke beskymret, men kjenner det er vanskeligere å kjenne bevegelsene enkelte dager enn andre på grunn av kaka… av og til er det små skilinger nederst i magen, som om baby ikke kommer gjennom ;)

flere?

Kjenner det er litt strevsomt med denne kjem mot min egen mage. Noen dager er ikke magen i ro i det hele, baby sparker og sparker… i dag he det vert noe romstrering med ikke tydelige spark, før nå når jeg skriver her.. ikke beskymret, men kjenner det er vanskeligere å kjenne bevegelsene enkelte dager enn andre på grunn av kaka… av og til er det små skilinger nederst i magen, som om baby ikke kommer gjennom ;)

flere?

Jeg har det på samme måte som deg. Jeg kjenner bevegelser hver dag men i veldig variert mengde og styrke. Har vært på mange ultralyder, senest i uke 27+0, da så de mye bevegelser som jeg selv ikke kjente. Synes det er kjempevanskelig til tider, skulle ønske morkaka kunne flyttes på:p

Har det likens. Kjenner bevegelse/spark omtrent hele tiden. Men har intervaller på et par dager hvor det er litt roligere (kiling og romstering), for så å kjenne hele magen blir snudd om på. Til tider tror jeg at hun skal grave/sparke seg ut. :hilarious:

Last edited:
Sånn her også. Tenker det er helt normalt, og så lenge en kjenner bevegelse er nok alt bra. I går var det f.eks litt vel rolig en stund, drakk saft og kjente etter, da livnet han opp og jeg kjente godt med spark igjen på kveld og natt og nå. De snur jo på seg og da vil jo sparkene variere etter leie :)

Har det sånn jeg også, men har endelig slått meg til ro med det. Rundt uke 27 var jeg noe bekymret.

Samme her, fortsatt vanskelig nå i uke 30. Men bruker «kjenn liv» verktøyet på Helseoversikt appen hver kveld (når hun er mest aktiv) og det hjelper. Står der at man skal kjenne 10 bevegelser ila 5-15 min og de kan være i varierende styrke, og som regel er jeg ferdig på 5 min. To kvelder har det ikke vært, men da har jeg ventet og spist/drukket osv.

Back
Topp