Morkake bak, men kjenner ingen bevegelse..

FebruarBarn93

Forelsket i forumet
På OUL fikk vi vite at gutten vår er skikkelig aktiv og turner rundt som bare det. Morkaken ligger også bak, så det skal ikke forhindre bevegelser. Jeg er normalt tynn, så problemet ligger ikke i overflødig fett rundt mageregionen.. Ikke kjent noen bevegelser i det heletatt... Er førstegangs og 19+2!

På OUL fikk vi vite at gutten vår er skikkelig aktiv og turner rundt som bare det. Morkaken ligger også bak, så det skal ikke forhindre bevegelser. Jeg er normalt tynn, så problemet ligger ikke i overflødig fett rundt mageregionen.. Ikke kjent noen bevegelser i det heletatt... Er førstegangs og 19+2!
Kan godt hende du kjenner liv men ikke vet det er det du kjenner, om du skjønner? På babyverden appen står det dessuten på uke 20 at "noen kjenner de første sparkene denne uken, andre må vente en uke eller to til" så jeg tenker at det er ganske normalt for førstegangsfødende spesielt, å kjenne litt senere. Jeg har morkaken fremme og har god polstring i fett :p Men for 2-3 dager siden var det som en lysbryter og de svake antydningene ble brått mye kraftigere! 20+2

Har også morkake bak. Begynte brått og kjenne spark 18+6, helt plutselig! Og har blitt sterkere og sterkere siste dagene ( er 19+4). Kan hende spark ligger rett rundt hjørnet for deg også, du må bare vært tålmodig ❤️ men som sagt over, er både normalt og kjenne nå eller om 2 uker osv så er nok veldig individuelt. Merker du bobler osv, bevegelser/ dult eller lignende?

Noen kjenner fra før noen må være tålmodige i noen uker til. Husker var hos jm i uke 19 og hun sa ingen bekymring, det er vanlig at ikke kjente noe. Noen dager etter ble aktivitet. Og nå er uke 22 og har skikkelig livlige dager og noen dager er det så stille. Sjekka det og, vistnok også vanlig, en skal kjenne liv hver dag fra uke 24. Så viktig med tålmodighet ;)

Jeg er andregangs og har morkaka bak, men kjenner foreløpig ingenting. 16+4 i dag og normalt slank. Kjente bevegelser på denne tiden i forrige svangerskap og da var morkaka foran, så må innrømme at jeg blir litt bekymret... Skal til jordmor i morgen og håper hun vil lytte etter hjertelyd. Siden du har sett en frisk baby på oul tror jeg nok du bare kan prøve å slappe av og vente tålmodig (vanskelig, jeg vet!!)

Har også morkake bak. Begynte brått og kjenne spark 18+6, helt plutselig! Og har blitt sterkere og sterkere siste dagene ( er 19+4). Kan hende spark ligger rett rundt hjørnet for deg også, du må bare vært tålmodig ❤️ men som sagt over, er både normalt og kjenne nå eller om 2 uker osv så er nok veldig individuelt. Merker du bobler osv, bevegelser/ dult eller lignende?
Vet ikke helt om jeg har merket bobler osv da jeg sliter en del med luft i magen. Men merker jo at det er luft bobler.

Morkake foran, men fortsatt ikke kjent noe; 20+6. Men hører hjertelyd, så da får man slå seg til ro med at alt er bra og at det kommer etterhvert!

Jeg er andregangs og har morkaka bak, men kjenner foreløpig ingenting. 16+4 i dag og normalt slank. Kjente bevegelser på denne tiden i forrige svangerskap og da var morkaka foran, så må innrømme at jeg blir litt bekymret... Skal til jordmor i morgen og håper hun vil lytte etter hjertelyd. Siden du har sett en frisk baby på oul tror jeg nok du bare kan prøve å slappe av og vente tålmodig (vanskelig, jeg vet!!)
Fikk jordmor til å lytte etter hjertelyd, selv om det var "mot retningslinjene". Heldigvis var den der, klar og tydelig på 150 bpm :) Føler meg litt tryggere nå :) Det står liksom overalt at flergangsgravide kjenner liv tidligere og særlig når morkaken er bak, så jeg synes fortsatt det er rart at jeg kjente liv på denne tiden i første svangerskap med morkaken foran...

Kan trøste deg med at det er helt normalt :) med førstemann kjente jeg ingenting før etter uke 20/21. Denne gangen er det tvillinger og jeg kjenner nesten ingenting fra de heller. Er i uke 19+4 nå. Morkaka bak.

Jeg er like langt som deg og kjenner heller ikke mye liv. Dvs de bevegelsene jeg kjenner må jeg nærmest ta inn over meg når jeg sitter i ro, helt stille. For det er bare litt kiling..

Morkaka delvis forran, og kjenner liv stort sett daglig :) Kjente svake dult i uke 14/15, og de virkelig tydelige sparkene kom 17+3, men kun innvendig, og er førstegangs :) Så er nok ingen fasit på hva som er normalt og unormalt :)

Jeg er like langt som deg og kjenner heller ikke mye liv. Dvs de bevegelsene jeg kjenner må jeg nærmest ta inn over meg når jeg sitter i ro, helt stille. For det er bare litt kiling..
Samme her. Om jeg ligger på rygg og omtrent holder pusten så kanskje jeg kan kjenne en boble.. ellers ingenting:(

Back
Topp