Morkaka

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse/ingvild-39-plantet-morkaken-i-hagen/10121832/

Hva tenker dere om dette? Jeg blir litt smådårlig med tanke på at noen spiser den, kapselform eller ikke. Jeg er heller ikke interessert i å grave den ned i egen hage, uansett hvor flotte bærbusker jeg kan få..

Jeg synes derimot det er en fascinerende del av kroppen; den har tross alt hold babyene våre i live i magene våre :) Etter sist fødsel spurte jordmor om vi ville se den, men mannen har visst litt problemer med slikt, så han sa kontant nei. Det har irritert meg siden, så denne gangen har jeg sagt at jeg vil se den, så får han heller lukke øya eller se en annen vei!

har ikke tenkt å grave den ned eller noe i det hele tatt.

Men har sett på begge to, uvirkelig at en slik "klump" sørger for alt baby trenger mens den er i magen :) Ønsker å se den denne ganga og ;)

Har ikke lest artikkelen. Men vi plantet et plommetre oppå morkaka til andremann. Hadde hjemmefødsel, så vi måtte jo gjøre av den noe sted uansett :P Men kommer ikke til å be om å få med morkaka hjem fra sykehuset denne gangen for å si det sånn :P Synes det er koselig at vi har et frukttre som er like gammelt som gutten vår, og håper morkaka gjør "jobben" så vi får gode plommer på det etterhvert :)

Tviler på at jeg vil se den, er ikke så opptatt av sånt. Vil bare ha baby jeg, alt annet er urelevant:)

Ved hjemmefødsel blir det kanskje noe annet. Slenger den liksom ikke i en Kiwipose og tar den med neste gang du skal ut med søpla.. Men nå er også tanken om hjemmefødsel ganske fjern for meg!

Der jeg går på yoga er det ei dame som lager kapsler av morkaka.

Jeg vil ikke se den i det hele tatt.

Back
Topp