morkaka

M.C.F

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
når eg va på ultralyd fikk eg beskjed om at morkaka låg langt nede..fleire som har det?e det ting eg må unngå å jær p.g.a det?jordmora sa ikke så mye om det,bære at eg må på ny ultralyd i uke 32 for å sjå om den ha komme seg opp..

Min ligger langt nede, og den gjør det fortsatt, fikk bare beskjed om å komme tilbake i uke 32 jeg også[:)]

fikk bære hør ifra nån at eg ikke kun fær å kjør scooter[:(] men det kan no ikke va så fali..va ute i dag å gikk,når eg kom heim ha eg kjæmpe ondt,men det e det vel andre grunna tel kansje..

Det kan være at det kommer på plass etterhvert. min gjorde det i uke 21[;)]

Det at morkaka ligger langt nede ( om dere mener det jeg tror da )så betyr det at noe av morkaka ligger over livmormunnen slik at en naturlig fødsel blir vanskelig. Som regel retter det seg opp før fødselen men i verste fall gjør den ikke det, og det vil bli foretatt keisersnitt. Jeg har akkurat det samme så jeg skal også tilbake på ultralyd i uke 32. Da sjekker de at morkaka har lagt seg slik den skal. Gynekologen min sa at det var sjelden den ikke rettet på seg, men om den ikke hadde gjort det i uke 32, vil en ny ultralyd bli foretatt noen uker etterpå.

Det har neppe noe med morkaka di at du M.C.F hadde vondt etter å ha gått tur, man merker egentlig ikke noe til at morkaka skulle ligge langt ned.
Nå skal jeg ikke si helt bastant at det var dette jormora di mente, da min lege kalte dette dypt sete posterior. Det vil si at jeg har bakoverbøyd livmor med morkaken liggende langt nede, delvis dekkende over livmormunnen...

Skal se at alt går bra[;)]

Back
Topp