Morkaka på fremre vegg?

Drømmer❤️

Betatt av forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Var på en liten TUL idag og da sa gynekolog at morkaken ligger på fremre vegg litt over livmorhalsen (eller noe sånt :hilarious:). Jeg var så opptatt av å se på den lille sprellende tingen at jeg glemte helt å spørre hva dette betyr :rolleyes:. Noen ideer?

Var på en liten TUL idag og da sa gynekolog at morkaken ligger på fremre vegg litt over livmorhalsen (eller noe sånt :hilarious:). Jeg var så opptatt av å se på den lille sprellende tingen at jeg glemte helt å spørre hva dette betyr :rolleyes:. Noen ideer?
Så lenge den ikke dekker for livmorhalsen har det ingen reell betydning. Men den kan dempe sparken fra babyen en del, sånn at man kjenner liv senere enn om den sitter på bakre vegg.

Jeg hadde morkaken forann sist svangerskap, null problem. Kjente spark litt senere pga det.

Tusen takk for svar! Regnet med det ikke var så « big deal» siden hun ikke sa noe mer om det :p:rolleyes:

Jeg har hatt det med mine to første, så er spent på hvor den ligger nå :rolleyes: Kjente ikke spark før uke 23 ca.

Morkaka lå forran på frøkna. Kjente lite liv gjennom svangerskapet men hadde ikke noe annen betydning enn det. De fulgte litt ekstra opp på slutten fordi den begynte å «gli nedover» mot livmorhalsen. Jeg har fibromyalgi og siden jeg kjente lite liv i tillegg til symptomer fra fibro så ba de meg stadig om å komme inn. Så fikk MASSE ul siste trimesteret

Jeg hadde morkaken på fremre vegg med begge mine to! Bevegelsene fra barna var veldig behagelige igjennom hele svangerskapet ish og at jeg kjente bevegelse senere enn de fleste :) blir spennende å se om nr 3 følger den trenden eller om morkaken ligger på bakre vegg denne gangen!

Back
Topp