morkaka fremme....

Mitos

Glad i forumet
Jeg er så forferdelig utålmodig etter å kjenne lillegutt i magen sparke....:eek: fikk beskjed på UL at morkaka lå fremme, og da vet jeg at det kan ta lengre tid.
Så jo lillegutt på UL og alt så veldig fint ut så på en måte er jeg ikke redd det skal skje noe nå, men samtidig så lengter jeg så etter å kjenne han hver dag slik at jeg kan vite sikkert at han er inni der og har det fint.

For dere som har morkaka fremme nå eller i tidligere svangerskap, hvor langt på vei var dere før dere kjente spark? Og spark hver dag?
Er 18+2 i dag.

Jeg har den framme. Var på OUL på torsdag, masse aktivitet da (som jeg SÅ, ikke kjente, haha).

Er 18+4 i dag og kjenner absolutt ingenting. :)

Sist svangerskap lå morkaka langt nede og jeg kjente ikke noe før en stund etter OUL da heller

Jeg er 18+2 også, men har morkaka mot ryggen i følge TUL. Har kjent noe, tror jeg, men nå kjenner jeg så og si ingenting. Kjenner jeg blir utålmodig og også engstelig da jeg er sikker på det må ha vært babyen jeg kjente over flere dager.

Hadde morkaka fremme sist, kjente bevegelse fra uke 14 da. Kjente det på ca samme tidspunkt nå, men denne gangen ligger morkaka bak.

Dette e mitt tredje svangerskap med morskaken forran...
Mener å huske at jeg kjente daglig bevegelse fra ca uke 20-22 de andre gangene. Og begynte å kjenne de første bevegelsene ca i uke 15-16
Har ikke kjent noe enda denne gangen. Er 15 uker i dag

Første gang kjente jeg ikke noe jeg var sikker på var spark før i uke 20 (hadde morkaken fremme), har den fremme denne gangen også å er spent (og utålmodig) på når det vil komme! 14+5 i dag :)

Jeg har morkaken fremme. 17+5 kjente jeg liv for første gang. Men merker det kun på ene siden, så tror jeg merker sparkene som ikke går i morkaka. Kjenner de derfor ikke så ofte, men har kjent daglig liv siden det, er 18+6 nå. I går kjente jeg ingenting før sent på kvelden, ble litt stressa men konkluderte med at det mest sannsynlig var noen som hadde snudd litt på seg. Da jeg skulle legge meg kom det noen solide spark mot høyre side. Skal på oul i morgen, så skal spørre om hun kan se hvilken side morkaka ligger på ❤️

Jeg er 18+2 også, men har morkaka mot ryggen i følge TUL. Har kjent noe, tror jeg, men nå kjenner jeg så og si ingenting. Kjenner jeg blir utålmodig og også engstelig da jeg er sikker på det må ha vært babyen jeg kjente over flere dager.

Jeg har hørt at det kan gå lang tid mellom de første gangene man kjenner :-)

Jeg har den framme. Var på OUL på torsdag, masse aktivitet da (som jeg SÅ, ikke kjente, haha).

Er 18+4 i dag og kjenner absolutt ingenting. :)

Sist svangerskap lå morkaka langt nede og jeg kjente ikke noe før en stund etter OUL da heller

Ok, godt det ikke bare er meg :-p men begynner å bli rimelig utålmodig etter å kjenne nå :-p

Jeg har morkaken fremme. 17+5 kjente jeg liv for første gang. Men merker det kun på ene siden, så tror jeg merker sparkene som ikke går i morkaka. Kjenner de derfor ikke så ofte, men har kjent daglig liv siden det, er 18+6 nå. I går kjente jeg ingenting før sent på kvelden, ble litt stressa men konkluderte med at det mest sannsynlig var noen som hadde snudd litt på seg. Da jeg skulle legge meg kom det noen solide spark mot høyre side. Skal på oul i morgen, så skal spørre om hun kan se hvilken side morkaka ligger på ❤️

Så heldig du er som kjenner liv daglig selv med morkaka fremme :-)

Så heldig du er som kjenner liv daglig selv med morkaka fremme :)
Spurte jordmor på oul, hun sa den lå foran mot venstre. Så det er kun de sparkene mot høyre jeg kjenner. Han sparket som en gal på ultralyden, men jeg kjente ikke noe av det :happy:

Jeg har den liggende fremme. Ca midt på. Jeg kjenner forsiktige "stryk", akkurat som et slør som kiler forsiktig borti. De kjenner jeg både på høyre og venstre side.. var på oul igår, og da jeg kjente strykene, så vi at han snudde på seg. Så jordmor sa det garantert var han jeg har begynt å kjenne så smått :angelic: er 18+5

Jeg har den liggende fremme. Ca midt på. Jeg kjenner forsiktige "stryk", akkurat som et slør som kiler forsiktig borti. De kjenner jeg både på høyre og venstre side.. var på oul igår, og da jeg kjente strykene, så vi at han snudde på seg. Så jordmor sa det garantert var han jeg har begynt å kjenne så smått :angelic: er 18+5

Da håper jeg at jeg snart kjenner noe her også :-) 18+4 i dag <3

Jeg fikk vite på OUL i dag at jeg hadde morkake forran på siden. Så derfor jeg foreløpig bare kjenner litt romstrering i magen og ikke tydelige spark ennå..

Back
Topp